کد خبر: ۲۷۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۹ - 2021January 11
آزمایش بالینی واکسن کروناویروس موسوم به اسپوتنیک لایت را آغاز می کنند.

شفاآنلاین>سلامت> مقامات روسیه اعلام کردند: آزمایش بالینی واکسن کروناویروس موسوم به اسپوتنیک لایت را آغاز می کنند.

به گزارش شفاآنلاین: مقامات روسی با اعلام خبر آغاز آزمایشات بالینی واکسن اسپوتنیک لایت اظهار داشتند: این واکسن تک دوزی میتواند راه حل موقتی برای کمک به کشورهایی باشد که با میزان بالایی از شیوع بیماری مواجه هستند.

این واکسن روی ۱۵۰ داوطلب در مسکو و سن‌پترزبورگ آزمایش میشود.
بنابر اعلام مقامات روسیه بیش از یک میلیون نفر از مردم این کشور تاکنون واکسن اسپوتنیک V را که مستلزم تزریق در دو مرحله است دریافت کرده اند.

به گفته رئیس صندوق ثروت روسیه واکسن اسپوتنیک V نسخه اصلی مورد استفاده در کشور خواهد بود. هر چند نسخه تک دوزی میتواند برای صادرات در نظر گرفته شود.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز گفته است: واکسن اسپوتنیک V میتواند به عنوان راهکار موقت و موثر برای بسیاری از کشورها باشد که با پیک بیماری روبرو هستند.

بسیاری از دولتها روشهایی را برای جبران کمبود ذخایر واکسن کووید-۱۹ در نظر گرفته اند که یکی از آنها تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن و کاهش میزان واکسن تزریق شده در هر مرحله است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته رئیس جمهوری روسیه تزریق واکسن تک دوزی نسبت به واکسن دیگر از قدرت مصون سازی کمتری برخوردار است اما همچنان ۸۵ درصد فرد را در برابر کروناویروس مصون خواهد ساخت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: