کد خبر: ۲۷۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۹ - 2021January 11
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ:
سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: با مراجعه نماینده حقوقی یکی از بیمارستان های سطح شهر تهران به پلیس فتا پایتخت مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی با آگهی فروش و نصب تجهیزات الکترونیکی توسط فردی ناشناس در فضای مجازی خبر داد.
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری تحت عنوان نصب تجهیزات آموزشی برای بیماران در بیمارستان ها خبر داد.

 به گزارش شفاآنلاین:سرهنگ داود معظمی گودرزی روز دوشنبه در تشریح این خبر افزود: با مراجعه نماینده حقوقی یکی از بیمارستان های سطح شهر تهران به پلیس فتا پایتخت مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی با آگهی فروش و نصب تجهیزات الکترونیکی توسط فردی ناشناس در فضای مجازی خبر داد.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد:  شاکی در ادامه اظهار داشت به عنوان نماینده بیمارستان جهت خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای آموزش بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند در فضای مجازی مشغول جستجو بوده که با یک آگهی در این خصوص مواجه می شود که فرد ناشناس خود را مدیرعامل یکی از شرکت های مرتبط با موضوع معرفی کرده و با ترفندهای زیرکانه نماینده بیمارستان را فریب داده و پس از واریز بیش از ۱۵۰ میلیون ریال بعنوان بیعانه متوجه کلاهبرداری شده است.

این مقام انتظامی گفت: به سرانجام رساندن پرونده در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا مجرم در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفت و پس از مشخص شدن اطلاعات کامل هویتی وی برای پلیس، پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از محله های شرق تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی با اشاره به بازگرداندن وجه به حساب شاکی خاطر نشان کرد:مجرم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجه شدن با مدارک و مستندات موجود در پرونده خود را ناچار به قبول بزه انتسابی دید و اظهار داشت با درج آگهی نصب تجهیزات آموزشی برای بیماران اقدام به کلاهبرداری در فضای مجازی کرده و پس از واریز وجه توسط افراد دیگر پاسخگوی آنها نبودم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توصیه کرد: تا قبل از رویت و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هر گونه مبالغ تحت عنوان بیعانه به فروشندگان خودداری کنند و به ماهیت فریبنده سایر آگهی هایی که در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها منتشر می شود توجه نکنند، پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: