کد خبر: ۲۷۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۹ - 2021January 07
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پايتخت از دستگيري 4 نفر که به‌وسيله دستگاه اسکيمر موفق شده بودند مبلغ 30 ميليارد ريال از کارت شهروندان به‌صورت غيرمجاز برداشت کنند، خبر داد.

شفاآنلاین>اجتماعی> رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پايتخت از دستگيري 4 نفر که به‌وسيله دستگاه اسکيمر موفق شده بودند مبلغ 30 ميليارد ريال از کارت شهروندان به‌صورت غيرمجاز برداشت کنند، خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: سرهنگ داوود معظمي‌گودرزي رئيس پليس فتا پايتخت با بيان اينکه يکي از روش‌هاي برداشت غيرمجاز از حساب بانکي مردم، کپي‌کردن کارت‌هاي اعتباري آنان به‌وسيله دستگاه اسکيمر است، افزود: در اين رابطه بيش از 50 نفر از شهروندان به پليس فتا پايتخت مراجعه کردند و تقاضاي پيگيري پرونده خود را داشتند.

اين مقام انتظامي اظهارکرد: پس از ثبت اظهارات شکات، پرونده ابتدايي تشکيل شد و به‌صورت ويژه در دستور کار اين پليس قرار گرفت، در بررسي پرينت حساب‌بانکي مالباختگان پرونده، مشخص شد بيش از 30 ميليارد ريال از طريق اسکيمر (کپي‌غيرمجاز از کارت‌بانکي) از حساب آنها به‌صورت غيرمجاز برداشت صورت گرفته است.

وي افزود: پس از بررسي‌هاي فني و اقدامات تخصصي متهمان شناسايي و هويت آنها براي پليس محرز شد. با ادامه تحقيقات مشخص شد که فعاليت مجرمانه اين کلاهبرداران بسيار گسترده بوده و با تشکيل باند در مناطق مختلف تهران بزرگ و استان‌هاي همجوار در پوشش مشاغل مختلف، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکي شهروندان ‌کرده‌اند.

سرهنگ گودرزي يادآور شد: با تلاش شبانه‌روزي ماموران، مخفيگاه متهمان مورد شناسايي قرار گرفت و طي هماهنگي با مراجع قضائي هر 4 نفر اعضاي باند طي يک اقدام عملياتي دستگير شدند و پس از انتقال به پليس فتا با مشاهده مستندات کامل موجود در پرونده، چاره‌اي جز اعتراف نداشتند و به کپي‌کردن بيش از 50 کارت عابربانک و برداشت 30 ميليارد ريال وجه نقد از اين طريق اعتراف کردند.

رئيس پليس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصيه کرد: حتما در هنگام خريد شخصا از دستگاه کارتخوان براي کشيدن کارت و واردکردن رمز استفاده کنند و اين مساله را از فروشندگان و صاحبان کارت‌خوان‌ها مطالبه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک جهت گزارش مي‌توانند از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت‌هاي سايبري، با ما در ارتباط باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: