وی ادامه داد: پر سر و صدا ترین مناطق شهر، براساس میزان آلودگی صوتی منطقه و با توجه به تعداد و سرعت خودروها در اين مناطق، مقدار كيلومتر پيمايش خودروها، توزيع نوع آنها و ميزان اتوبانهاي موجود تعیین و مشخص شده اند.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: میزان آلودگی صوتی در مناطق مسکونی که در نزدیکی بزرگراهها واقع شده اند، بین 70 تا 80 دسیبل است، در حالیکه میزان آلودگی صوتی بر اساس استاندارد در مناطق مسکونی در روز 55 دسیبل و در شب 45 دسیبل باید باشد.
وی در ادامه در خصوص طرح جامع کاهش آلودگی صوتی شهر تهران که تقدیم به شورای شهر شده است گفت: براساس این طرح برای بعضی از ارگانها شرح وظایفی مبنی بر کاهش آلودگی صوتی شهر تهران تعریف شده است.
حسینی گفت: وضع قوانين و مقررات، حدود مجاز و بازرسی توسط سازمان حفاظت محيط زيست ، تست آلودگی صوتی محصولات با توجه به دستورالعملهای تصويب شده و ابلاغ به خودرو سازان توسط وزارت صنعت، معدن، تجارت، همچنین ارائه آمار بيماريها و مرگ مير و تعيين ميزان خسارات انسانی ناشی از آلودگی صوتی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مهمترین وظایفی است که برای ارگانهای ذی ربط پیش بینی شده است.
به گفته وی، استانداردها و شيوه نامه تست آنها برای تجهيزات مولد آلودگی صدا توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، تهيه فهرست و دستورالعمل نحوه استفاده از مواد مناسب برای کاهش آلودگی صوتی توسط مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن، پايش مستمر و تعيين وضعيت آلودگی صدا در شهر تهران توسط شهرداری ، تست خودروهای در حال تردد توسط مراکز معاینه فنی خودرو و نظارت بر اجرای قوانین و مقررات وضع شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از دیگر اقداماتی است که توسط ارگان های ذی ربط در حوزه آلودگی صوتی باید اجرایی شود.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان تصریح کرد: آلودگی صدا اکنون به یکی از معضلات اصلی شهر تبدیل شده که سلامتی شهروندان را تهدید می کند و رفع این معضل باید بیشتر مورد توجه دست اندرکاران و مسئولان قرار گیرد.