کد خبر: ۲۷۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۹ - 2020December 29
هر وزارتخانه‌ای در این زنجیره وظایف و تخصص‌هایی دارد که وظیفه وزارت صمت در راستای تامین نهاده برای تولیدکنندگان انجام گرفته است
شفاآنلاین>سلامت>ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو تخم مرغ در مرغداری را به ۱۴ هزار تومان افزایش داده که سومین افزایش قیمت این محصول در سال جاری است.

به گزارش شفاآنلاین:دبیر ستاد تنظیم بازار پس از جلسه روز گذشته این ستاد، از افزایش قیمت تخم مرغ در درب مرغداری از کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به کیلویی ۱۴ هزار تومان خبر داد.
 دقیقا چهار ماه پیش سقف قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری حداکثر 9 هزار و 500 تومان و قیمت مصرف‌کننده هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بسته به وزن آن در حدود ۲۰ هزار تومان تعیین شد اما مجددا در مهر ماه امسال ستاد تنظیم بازار حداکثر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ فله را برای مرغداری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب کرد.
این در حالی است که هفته گذشته قیمت هر شانه تخم مرغ در سطح خرده‌فروشی‌ها به ۴۰ هزار تومان رسید.
تصمیم افزایش دوباره قیمت تخم مرغ در شرایطی گرفته شده که باشگاه خبرنگاران جوان در این رابطه گزارش داد: «بنا بر شنیده‌ها از منابع مطلع در وزارت صمت، سازمان حمایت با محاسبات انجام شده قیمت ۱۲ هزار تومان را برای تخم مرغ کافی می‌دانست، اما ستاد تنظیم بازار با اصرار انجمن‌های صنفی در نهایت نرخ تخم مرغ درب مرغداری را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد».
به تازگی رزم حسینی، وزیر صمت در پاسخ به پرسشی درخصوص تامین نهاده‌های دامی برای تنظیم قیمت تخم مرغ اظهار کرد: «هر وزارتخانه‌ای در این زنجیره وظایف و تخصص‌هایی دارد که وظیفه وزارت صمت در راستای تامین نهاده برای تولیدکنندگان انجام گرفته است. ستاد تنظیم بازار نیز ورود کرده است و قیمت‌ مرغ و هم تخم مرغ طی چند روز گذشته کاهش یافته است».
همزمانی اظهارات وزیر صمت درباره ثبات قیمت تخم مرغ و تصمیم ستاد تنظیم بازار این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا از نظر رزم حسینی، ثبات قیمت‌ها به معنای افزایش آن است؟
با تورم موجود، تخم مرغ یکی از اقلام ثابت سبد غذایی مردم شده است که اگر آن هم مانند گوشت قرمز و بسیاری دیگر از مواد غذایی از دسترس مردم خارج شود، دیگر چیز زیادی در سفره آنان باقی نخواهد ماند.
مسئولان بهتر است روش‌های بهتری برای ایجاد ثبات در بازار پیدا کنند، چرا که طبقات محروم اولین قربانیان گرانی‌ها خواهند بود.
جوجه یک روزه ۱۳۰۰ تومان گران شد
گفتنی است نرخ جوجه یک روزه هم هزار و 300 تومان افزایش یافته است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی مرغداران گوشتی با‌اشاره به اینکه قیمت جوجه یک روزه از دو هزار و 900 تومان به چهار هزار و 200 تومان افزایش یافته، خواستار افزایش قیمت مصوب مرغ نیز شد.
محمدعلی کمالی اظهار کرد: علاوه‌بر افزایش قیمت جوجه یک روزه که روی قیمت تمام شده مرغ اثر می‌گذارد، هزینه‌های حمل‌ونقل و همچنین قیمت مصوب نهاده‌ها نیز افزایش یافته اما قیمت مرغ ثابت مانده است و باید در قیمت مصوب مرغ نیز تجدید نظر صورت گیرد.
برچسب ها: تخم مرغ ، وزارت خانه ، قیمت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: