کد خبر: ۲۶۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۹ - 2020December 29
ممکن است برخی سلولها از کنترل خارج شده و به صورت سرطانی رشد کنند، در برخی از انواع معدود بیماری نیز سابقه ژنتیکی خاصی مشاهده می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>فوق تخصص جراحی‌ تومورهای استخوانی بیمارستان طالقانی گفت: درمان ۳۰ تا ۷۰  درصد تومورهای سرطان استخوان با تشخیص به موقع امکان پذیر است.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر امین کریمی، تومورهای استخوانی را از جمله سرطان‌های با منشا دستگاه اسکلتی شامل استخوان و عضلات اندام‌ها ذکر کرد که با سایر سرطان‌ها تفاوت دارند و گفت: درمان  این تومورها نیازمند همکاری تیمی متشکل از فوق تخصص جراحی تومورهای استخوانی،  جراح عروق، انکولوژیست، رادیولوژیست  و پاتولوژیست است.

این فوق تخصص جراحی تومورهای استخوانی بیمارستان طالقانی درخصوص علل ایجاد این نوع سرطان، گفت: تومورهای استخوانی علت شناخته شده‌ای ندارند و به دلیل برخی تغییرات ژنتیکی در طول زندگی ایجاد می‌شوند.

به گفته وی، ممکن است برخی سلولها از کنترل خارج شده و به صورت سرطانی رشد کنند، در برخی از انواع معدود بیماری نیز سابقه ژنتیکی خاصی مشاهده می‌شود.

دکتر کریمی با اشاره به علایم و نشانه‌های تومورهای استخوانی گفت:  درد شایع‌ترین علامت تومور استخوانی است که به صورت مداوم و در شب‌ها  شدت می‌یابد. در حالی که تومورهایی که در بافت نرم ایجاد می‌شوند  بدون درد بوده و سریعا" رشد می‌کنند.

این فوق تخصص جراحی تومورهای استخوانی با تاکید بر این که تومورهای استخوانی را باید جدی گرفت، خاطرنشان کرد:  تاخیر در مراجعه به پزشک فوق تخصص تومور استخوانی ممکن است جان بیمار را به خطر اندازد.

دکتر کریمی در پایان تاخیر در مراجعه بیمار را باعث پیشرفت تومور و آسیب به سایر ارگان‌ها برشمرد و افزود: با درمان به موقع بیمار با استفاده از جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی بیمار بین ۵۰ تا ۷۰ درصد شانس زندگی دارد در حالی که تاخیر در مراجعه باعث پیشرفت تومور و آسیب به سایر ارگان ها شده و شانس بهبودی بیمار را کاهش می دهد.
ایسنا

برچسب ها: تومور ، سرطانی ، استخوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: