کد خبر: ۲۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۴ - ۱۳ تير ۱۳۹۳ - 2014July 04
شفا آنلاین- عضو مرکز تحقیقات پوست و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : ابتلا به بیماری زونا در سالمندان و افراد بالای 50 سال بیشتر شایع است.
به گزارش شفا آنلاین ،دکتر احمد رضا طاهری افزود :بیماری زونا به آبله مرغان بالغین شهرت دارد و به طور معمول در افرادی رخ می دهد که سابقه آبله مرغان را در سالهای گذشته داشته اند و این ویروس را به صورت نهفته در بدن دارند.

وی ادامه داد:بیماری زونا به دلیل فعال شدن دوباره ویروسˈ واریسلازوسترˈ که در سیستم عصبی بدن پنهان است ایجاد می شود.

طاهری اضافه کرد : ایجاد تاول های قرمز و دردناک و بیشتر در مسیر رشته های حسی، تب و لرز خفیف، احساس کسالت، تهوع، دل پیچه و یا اسهال خفیف، درد روی قفسه سینه، صورت یا شکم بر حسب ناحیه ای که گرفتار شده است از جمله علائم بارز بیماری زونا به شمار می رود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد استرس، افزایش سن،کاهش مقاومت بدن به علت وجود یک بیماری زمینه ای، استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی یا ضد سرطان، جراحی یا تاباندن اشعه به بدن و لوسمی یا لنفوم را از جمله عوامل افزایش دهنده ابتلا به زونا برشمرد.

طاهری در خصوص راهکارهای تشخیصی این بیماری اظهار کرد : تشخیص زونا به طور معمول تا زمان بروز بثورات پوستی امکان پذیر نیست و پس از تشخیص درمان هایی که بیشتر خارش و درد را تا حد امکان کاهش می دهند در دستور کار قرار می گیرد.

عضو مرکز تحقیقات پوست و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :افزایش سیستم ایمنی بدن و استفاده از مکمل های ویتامین ث و ب کمپلکس با تجویز پزشک می تواند از بروز این بیماری پیشگیری کند.

وی یاد آور شد : در صورت ابتلا به این بیماری ضمن مراجعه به پزشک متخصص، استفاده از محلول کالامین، حمام آب سرد، ضد عفونی تاول ها و اجتناب از دستکاری تاول ها راهکاری مناسب در بهبود بیماری به شمار می رود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: