کد خبر: ۲۶۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۹ - 2020December 23
این جهش از گونه قبلی واگیردار تر است و سرعت انتشار آن ۷۰ درصد بیشتر از گونه قبلی است و به سرعت می‌تواند جایگزین گونه قبلی شود.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ضمن اشاره به تغییرات ویروس کرونا در جهش اخیر، گفت: علاوه بر آنکه این نوع ویروس واگیردار تر است، شناسایی آن نیز سخت‌تر صورت می‌گیرد.
به گزارش شفاآنلاین: مسعود مردانی گفت: ویروس جدید مشاهده شده در انگلستان همان بیماری کرونا است اما جهش ژنتیکی داشته و اولین بار در شهریور ماه امسال در انگلستان و شهر لندن اتفاق افتاد. این موضوع مدتی توسط مسئولین بهداشتی این کشور پنهان نگه داشته شد اما وقتی تایید شد به مجامع بین‌المللی اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه این جهش ژنتیکی قدرت انتقال ویروس را دو برابر افزایش داده است، اظهار کرد: این جهش از گونه قبلی واگیردار تر است و سرعت انتشار آن ۷۰ درصد بیشتر از گونه قبلی است و به سرعت می‌تواند جایگزین گونه قبلی شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره روش‌ها تشخیصی نوع جهش یافته کرونا، تصریح کرد: آزمایش آن سخت‌تر از آزمایش PCR معمول است و شاید هفته‌ها و ماه‌ها طول بکشد تا بتوانیم به تشخیص برسیم. زمانی که تست PCR فرد مثبت شد باید روی آن آزمایش ژنتیکی انجام شود تا گونه ویروس و جهش آن تشخیص داده شود که اندکی گران قیمت هم است.
برچسب ها: تشخیص ، کرونا ، انگلیسی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: