کد خبر: ۲۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۳ - 2014July 03
شفا آنلاین- رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه درمان اعتیاد تبلیغ روزنامه ای نمی خواهد و نیاز به تبلیغات ندارد، گفت: مردم باید برای اطمینان از مجاز بودن این مراکز از دستگاه های مربوطه استعلام کنند.

به گزارش شفا آنلاین، «همایون هاشمی» روز پنجشنبه درحاشیه جلسه ستاد مواد مخدر درباره تبلیغات برای درمان های سریع اعتیاد هشدار داد و گفت: ترک اعتیاد درمان سریع ندارد و آنچه تبلیغ می شود مربوط به پاکی مختصر معتادان است.

وی اظهار داشت: طی سالهای گذشته شکایت هایی از این مراکزغیرمجاز داشتیم و هم اکنون نیز واحد بازرسی سازمان بهزیستی رسیدگی به این شکایت ها را در دستور کار خود قرار داده است.

هاشمی با اشاره به وجود 800 کمپ ترک اعتیاد مجاز در کشور اظهار داشت: یکی از برنامه های سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر راه اندازی مراکز توانمندسازی بیماران ترک اعتیاد است.

وی گفت: در همین راستا تاکنون چهار مرکز توانمند سازی در تهران و یک مرکز نیز در کرج به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه مراکز توانمند سازی، بهره وری را افزایش می دهد، تصریح کرد:بسیاری از معتادان سرپرست خانواده بوده و این سازمان در نظر دارد به آنها حرفه های مختلف را آموزش دهد تا پس از ترک اعتیاد برای تامین معاش خود و خانواده توانمند شده باشند.

هاشمی به اختصاص 10 درصد از بودجه سازمان در مشارکت های مردمی و 5 درصد منابع کشوری این سازمان به امر حمایت از بهبود یافتگان اشاره کرد و گفت: همچنین رقم قابل توجهی به صورت وام بلاعوض در اختیار بهبود یافتگان قرار می گیرد.

وی بدون اشاره به مبلغ وام بلاعوض بهبود یافتگان اظهار داشت: این سازمان برای هر مرکز توانمند سازی مبلغ 500 میلیون تومان در نظر گرفته است.

هاشمی در واکنش به انتقادهای نیروی انتظامی مبنی بر کمبود کمپ های ترک اعتیاد گفت: از سال 91 تاسیس کمپ های مجاز سرعت گرفته است و هم اکنون بیش از 800 کمپ مجاز در کشور فعالیت می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر تعطیلی کمپ شفق گفت: این کمپ با کمک دستگاه های دولتی در حال استاندارد سازی است و بزودی بازگشایی می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: