کد خبر: ۲۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۳ - 2014July 03
شفاآنلاین- وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آمار مبتلایان به اچ آی وی (ایدز) در کشور نسبت به سالهای گذشته درحال افزایش است تصریح کرد: دلیل اصلی افزایش این بیماری گسترش روابط پرخطر است و باید راهکارهایی پیدا شود که این بیماری بیش از این، گسترش نیابد.

به گزارش شفا آنلاین،« سید حسن هاشمی» امروز در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره آمار مبتلایان به ایدز گفت: درحال حاضر آمار اعلامی برای ایدز 27 هزار نفر در کشور است که معمولا آن را به علت پنهان کاری مردم، ضرب در چهارمی کنند.

وی افزود: آمارهای دقیقی از سوی مسوولان در این خصوص بارها اعلام شده است و دولت چیزی برای پنهان کردن ندارد.

هاشمی با بیان اینکه این موضوع (افزایش بیماری ایدز) معلول بدرفتاری افراد و گاهی اوقات غفلت خانواده ها است گفت: در این زمینه نقش دولت و مجلس را نمی توانیم نفی کنیم که در برخی مواقع تصمیمات آنها زمینه ساز رفتار غلط در جامعه می شود.

وزیر بهداشت ، با اشاره به اینکه تمرکز جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با محوریت ارایه راهکارهای عملیاتی برای کنترل عفونت اچ آی وی (ایدز) بیشتر بر روی بیماری ایدز بود، اظهار داشت: اعتیاد از جمله عوامل موثر در شیوع ایدز است.

هاشمی افزود: در این جلسه درباره پیشگیری از وقوع ایدز در نقاط مختلف کشور در پی اعتیاد نیز تصمیماتی گرفته شده که مراحل اجرایی آن طی دو هفته آینده مشخص می شود.

وی ادامه داد: تجمع معتادان در قالب کمپ ها می تواند شیوع ایدز را به دنبال داشته باشد.

هاشمی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد راهکارهای اجرایی مربوط به پیشنهادات ارائه شده در راستای پیشگیری و درمان اعتیاد، طی دو هفته آینده مشخص شوند تا بتوانیم با عمق و محتوای بیشتری در حوزه پیشگیری ، درمان اعتیاد و مشکل کمپ های ترک اعتیاد حرکت کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر با آسیب های روحی، روانی و اجتماعی که ناشی از اعتیاد است رو به رو هستیم و در کنار آن، بیماری های ناشی از اعتیاد را داریم که بسیار مخرب هستند و این موضوع با توجه به مصرف موادمخدر جدید، پیچیده تر شده است .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: