کد خبر: ۲۶۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 19
یک گروه کارشناس با بررسی واکسن مدرنا به سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه کردند که مجوز استفاده اضطراری این واکسن نیز صادر شود.
شفاآنلاین>سلامت>واکسن کرونای شرکت مدرنا پس از توصیه هیئت مشاوران سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای صدور مجوز استفاده اضطراری، در آستانه تأیید نهایی قرار دارد.

به گزارش شفاآنلاین:روز پنجشنبه ۱۷ دسامبر، یک هیئت مستقل کارشناس با ۲۰ رای موافق، بدون رای مخالف تصویب کردند که واکسن مدرنا باید برای استفاده اضطراری برای افراد بالای ۱۸ سال تصویب شود.

استفان بانسل، مدیر ارشد اجرایی شرکت مدرنا گفت: ما از کمیته برای بررسی آن‌ها و حمایت از مجوز استفاده اضطراری تشکر می‌کنیم.

آزمایشات بالینی واکسن مدرنا بسیار مثبت بوده است. در آزمایش فاز ۳ این واکسن ۳۰ هزار نفر شرکت کردند و نتایج نشان داد روی ۹۴/۵ درصد افراد تاثیرگذار است و ۱۰۰ درصد در برابر کووید ۱۹ ایمنی ایجاد می‌کند.

تحقیقات منتشر شده در اوایل ماه جاری نیز نشان داد که این واکسن آنتی بادی‌های قوی تولید می‌کند که حداقل برای سه ماه دوام می‌آورند و به نظر می‌رسد که ایمنی طولانی مدت را نیز به همراه داشته باشد.

این واکسن در آزمایش‌ها عوارضی داشت که به دو گروه خفیف و متوسط تقسیم شد البته کارشناسان شرکت مدرنا اعلام کردند که این عوارض زودگذر و بعد از دو روز از بین می‌روند.

واکسن مدرنا مانند واکسن فایزر، واکسن mRNA است. این نوع جدیدی از واکسن است که با تزریق قطعه مصنوعی کوچکی از کد ژنتیکی ویروس، mRNA، در بدن انسان کار می‌کند.  

این کد ژنتیکی به سلول‌های ما دستور می‌دهد تا یک قطعه بی ضرر از پروتئین ویروس را ایجاد کنند. سلول‌های بدن این دستورالعمل‌ها را می‌خوانند و آن قطعه بی ضرر را تولید می‌کنند. هنگامی که این قطعه پروتئین وارد جریان خون می‌شود، سیستم ایمنی بدن ما یاد می‌گیرد که برای آن پادتن تولید کند.

واکسن مدرنا در شرایط استاندارد در دمای ۸-۲ درجه سانتیگراد پایدار مانده و می‌تواند تا ۱۲ ساعت در شرایط دمای اتاق نگهداری شود.
yjc
برچسب ها: واکسن ، کرونا ، فایرز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: