کد خبر: ۲۶۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 15
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:
سورنا ستاری با تاکید بر اینکه بیش از هر چیز احتیاج به فرهنگ سازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر داریم که اصحاب رسانه در ایجاد آن موثر هستند، افزود: جای علوم جدید هم در این حوزه خالی است در حالی که به روز بودن تکنیک‌های مورد استفاده در این حوزه از اهمیت خاصی برخوردار است.
شفاآنلاین>اجتماعی>معاون علمی وفناوری رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در بحث تشخیص مصرف مواد مخدر به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای دست یافته‌ایم که هزینه‌ مبارزه را به شدت پایین می‌آورد، گفت: متاسفانه در کشور وارد کردن سیستم نوآوری در سیستم سنتی بسیار سخت است.

به گزارش شفاآنلاین:سورنا ستاری روز سه شنبه در نشست تخصصی ویدیو کنفرانسی مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با هدف ارائه دستاوردهای علمی و اجرایی مبارزه با مواد مخدر و همزمان با فرارسیدن ۲۵ آذر روز پژوهش برگزار شد، با تاکید بر اینکه بیش از هر چیز احتیاج به فرهنگ سازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر داریم که اصحاب رسانه در ایجاد آن موثر هستند، افزود: جای علوم جدید هم در این حوزه خالی است در حالی که به روز بودن تکنیک‌های مورد استفاده در این حوزه از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه هنر پژوهش این است که نتایج تحقیقات و بودجه‌هایی که صرف می‌شود در عمل جایی خود را نشان دهد در غیر اینصورت  اگر نتیجه‌ای از آموزش‌ها مشاهده نمی‌شود بدون تردید یک جای کار ایراد دارد، ادامه داد: در حوزه های فناوری، پیگیر داروهای جدید و گیاهی هستیم و اینکه از چه روش هایی می توان به نتیجه رسید.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای در حال حاضر در بحث تشخیص مصرف مواد مخدر افراد وجود دارد و این تکنولوژی‌ها، هزینه‌های انجام این امور را به شدت پایین می‌آورد. این خصوصیت نوآوری است که متاسفانه در کشور ما وارد کردن سیستم نوآوری در سیستم سنتی بسیار سخت است.

وی توضیح داد: کار سیستم نوآوری این است که با سیستم سنتی مقابله کند و هنر پژوهش هم این است که بتواند فناوری را وارد این موضوع کند. به طور حتم اگر بخواهیم کار پژوهشی را اجرایی کنیم باید به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بپردازیم زیرا نوآوری حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

ستاری با بیان اینکه در همه حوزه ها هرچه تعداد شرکت های خصوصی افزایش یافته و قوی شده اند، به همان نسبت وابستگی کمتر شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین ضربه‌ها را از کاهش تعداد شرکت‌های دانش بنیان خورده‌ایم و در حوزه مقابله با اعتیاد هم وضعیت به همین شکل است و ستاد مبارزه با مواد مخدر باید از تکنیک‌های خوب شرکت‌های دانش بنیان بهره‌مند شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در حوزه هوش مصنوعی هم شرکت‌های فعال در حال کار هستند که می‌توانند برای تشخیص چهره، بررسی مسائل مالی قاچاقچیان و غیره اقدامات مفیدی انجام دهند. در حوزه علوم شناختی هم آزمایشگاه های تخصصی داریم از دروغ سنجی تا مسایلی که در شناخت و ترک اعتیاد موثر است.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت از شرکت های استارت تاپی می توان بر سیستم سنتی مبارزه با اعتیاد غلبه کرد، اظهار داشت: ضمن اینکه با بهره گیری از این شرکت ها اشتغال زایی جدید صورت می گیرد.

ستاری یادآور شد: باید به سیستم سنتی قبولاند که با استقبال از روش های جدید بهتر می توان علاوه بر پیشرفت، از تلفات انسانی کاست.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: