کد خبر: ۲۶۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 11
نوعی حافظه طولانی مدت که به انسان یا حیوانات اجازه می دهد آگاهانه واقعیت ها یا وقایع خاصی را به یاد بیاورند.
 شفاآنلاین>سلامت>افرادی که دارای اختلالات اعصاب و روان هستند گاهی اوقات رفتارهای اجتماعی ناهنجاری از قبیل گرایشات ضد اجتماعی یا تغییرات رفتاری چشمگیر از خود بروز می دهند. این تغییرات می تواند نمود کمبودهای حافظه اجتماعی، توانایی رمزگذاری و حفظ اطلاعات مربوط به تعاملات اجتماعی باشد.

 به گزارش شفاآنلاین:مطالعات عصب شناسی گذشته نشان می دهد که منطقه هیپوکامپ در مغز مسؤول شکل گیری انواع مختلفی از خاطرات از جمله خاطرات اجتماعی است؛ در حالی که نقشی که در شکل گیری حافظه اجتماعی بازی می کند اکنون کاملاً مستند است، اما نحوه رمزگذاری و نمایش اطلاعات اجتماعی هنوز به درستی درک نشده است.

محققان دانشگاه کلمبیا و انستیتوی ملی بهداشت روان (NIH) اخیراً تحقیقی را با هدف تعیین نحوه رمزگذاری اطلاعات اجتماعی در هیپوکامپ و به طور خاص در ناحیه CA2 هیپوکامپ انجام داده اند. معمولاً مشخص شده است که این ناحیه مغزی با رمزگذاری اطلاعات اجتماعی در حافظه اعلامی مرتبط است، نوعی حافظه طولانی مدت که به انسان یا حیوانات اجازه می دهد آگاهانه واقعیت ها یا وقایع خاصی را به یاد بیاورند.

مطالعاتی که نمونه های بافتی استخراج شده پس از مرگ از افراد مبتلا به اسکیزوفرنیا یا اختلال دوقطبی را بررسی کرده اند، نشان داده است که آن ها 30 درصد اینترونورون پاروالبومین مثبت (PV +) در منطقه CA2 هیپوکامپ نسبت به نمونه های استخراج شده از افراد فاقد هرگونه بیماری عصبی ـ روانی ارائه می دهند. علاوه بر این، تحقیقات از دست دادن انتخابی نورون های PV + در منطقه  CA2  را در یک مدل موش خاص به نام Df (16) +/- شناسایی کرد.

جالب اینجاست که به نظر می رسد این موش ها دارای کمبود حافظه اجتماعی عمیقی هستند حتی اگر با موش های دیگر با سطح مهار کم ارتباط برقرار کنند. یک توضیح احتمالی برای این امر می تواند hyperpolarization همزمان و تحریک پذیری پایین نورون های هرمی آن ها (PN) در ناحیه CA2 هیپوکامپ باشد که می تواند به نوبه خود ناشی از افزایش جریان جریان از طریق کانال های پتاسیم دو حفره TREK-1 باشد.

 (K +)PN ها سلول های چند قطبی مغزی هستند که در بسیاری از مناطق مغز یافت می شوند؛ در حالی که کانال های T + TREK-1 پروتئین های غشایی هستند که در سلول ها بیان می شوند و جریان یون های پتاسیم را به طور انتخابی کنترل می کنند.

محققان در این زمینه نوشتند: چگونه اقدامات مخالف کاهش مهار CA2 PN و افزایش جریان بیش از حد قطبی TREK-1 بر روی شلیک داخل بدن CA2 PN تأثیر می گذارد/ یا به نقصان حافظه اجتماعی Df (16) A +/- کمک می کند ناشناخته است.

در این مطالعه ما با استفاده از ضبط های الکتروفیزیولوژیک خارج سلولی از PN های CA2 پشتی و تجزیه و تحلیل رفتاری در موش های نوع وحشی و Df (16) +/- موش ها در طول اکتشاف فضایی و تعاملات اجتماعی به این سالات پرداختیم.

در مطالعه خود، محققان دسته های الکترود را در مغز نوزده موش نر قرار دادند. این امر به آن ها امکان می دهد در هنگام تعامل با موش های دیگر فعالیت در ناحیه هیپوکامپ CA2 مغز موش ها را مشاهده کنند.

به طور کلی یافته های جمع آوری شده در این آزمایشات نشان می دهد که شلیک عصبی در منطقه CA2 تغییرات دقیق را در زمینه اجتماعی رمزگذاری می کند. به عنوان مثال به نظر می رسد منطقه CA2 حافظه هایی را رمزگذاری می کند که به موش ها اجازه می دهد تعیین کنند آیا با موش های جدید یا موش هایی که قبلا با آن ها معاشرت داشته اند ارتباط برقرار می کنند.

علاوه بر تأیید نقش کلیدی منطقه CA2 هیپوکامپ در رمزگذاری خاطرات اجتماعی یافته های جمع آوری شده توسط این تیم از محققان نشان می دهد که کانال TREK-1 می تواند حافظه اجتماعی و کدگذاری را در CA2 در Df (16) +/- موش نجات دهد. در آینده یافته های آن ها می تواند درک موجود در مورد نحوه کدگذاری محرک های اجتماعی در منطقه CA2 هیپوکامپ را افزایش دهد.

در نهایت نتایج این مطالعه اخیر می تواند کمبودهای عصبی و فرآیندهای خاصی را که ممکن است زمینه ساز اختلالات رفتار اجتماعی مشاهده شده در افراد مبتلا به اختلالات اعصاب و روان مانند اختلال دوقطبی یا اسکیزوفرنی باشد روشن کند. این امر می تواند به نوبه خود از توسعه استراتژی های درمانی جایگزین و مؤثرتری برای این اختلالات که باعث ایجاد تغییرات مثبت در رفتار اجتماعی می شوند مطلع شود.

 
برچسب ها: رمزگذاری ، تعاملات ، مغز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: