کد خبر: ۲۶۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 02
موسسه رازی از سرمایه های کشور است و نباید اجازه دهیم از بین برود، بلکه باید با ارتقا تجهیزات و امکانات آن در صدد پیشرفت هرچه بیشتر آن تلاش کنیم
شفاآنلاین>سلامت>عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اهمیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: موسسه های رازی و انیستیتو پاستور با توجه به قدمتی که دارند باید تحت نظر ریاست جمهوری فعالیت کنند.

 به گزارش شفاآنلاین:دکتر مینو محرز روز چهارشنبه  با بیان اینکه شناخت من  از موسسه رازی به ۵۰ سال پیش و دوران دانشجویی باز می گردد، اظهار داشت: در آن زمان نیز رازی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تحقیق و تولید واکسن در دنیا مطرح بود و ما از بخش های مختلف این موسسه بازدید می کردیم.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی موسسه رازی زیر مجموعه وزارت کشاورزی قرار گرفت، افزود: به دلیل عدم توجه مدیران مربوطه متاسفانه شاهد افت این موسسه بودیم اما خوشبختانه چند سالی است که وضعیت این مجموعه بهتر شده و گویی جانی تازه به کالبد آن دمیده شده است.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا بر ارزشمندی و اهمیت موسسه رازی تاکید کرد و گفت: موسسه رازی  از سرمایه های  کشور است و نباید اجازه دهیم از بین برود، بلکه باید با ارتقا تجهیزات و امکانات آن در صدد پیشرفت هرچه بیشتر آن تلاش کنیم چراکه این حجم از تجربیات در حوزه واکسن سازی را در کمتر جایی از دنیا می توانیم پیدا کنیم.

وی ادامه داد: انبوهی از تجربیات در این موسسه وجود دارد که می تواند به سایر مراکز واکسن سازی کمک کند تا بتوانیم تعداد بیشتری از موسساتی همچون رازی در کشور داشته باشیم.

محرز خاطرنشان کرد: دولت باید بیش از پیش به رازی توجه کند و لازم است از وضعیت علمی تحقیقاتی صرف خارج شده و به سمت کاربردی کردن این تحقیقات حرکت کند و برای اصالت و رسالت علم واکسن سازی تحقیقات صورت پذیرد.

وی  تاکید کرد که 2 مووسه رازی و انستیتو پاستور  ایران با توجه به قدمتی که دارند باید زیر نظر  مستقیم ریاست جمهوری قرار گیرند تا به سایر موسسات در این حوزه کمک کنند و توسعه دهند.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد: ما باید واکسن را در کشور خودمان تولید کنیم چرا که زمانی که به واکسن احتیاج داریم به ما واکسن نمی دهند، بر همین اساس لازم است تمامی واکسن های انسانی، دام و طیور و همچنین کیت تشخیصی بیماری های ویروسی را در داخل کشور تولید کنیم.

وی ضمن ابراز نارضایتی از واردات واکسن های بی کیفیت از برخی کشورها گفت: دانش فنی تولید واکسن در ایران وجود دارد، تنها باید عرصه و مواد اولیه با کیفیت را در اختیارشان قرار داد، از آن ها حمایت و تولیدات آنها را خریداری کرد.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج مستقر است

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: