کد خبر: ۲۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 02
شفاآنلاین-پزشکان هشدار دادند در کودکانی که از سوء‌تغذیه شدید رنج می‌برند، احتمال ابتلا به عارضه فشارخون در سنین بزرگسالی بیشتر است.
به گزارش شفا آنلاین،به گفته پزشکان، تغذیه نامناسب که از پیش از تولد، بعد از تولد و تا سن پنج سالگی ادامه پیدا کند ممکن است بر روند رشد قلب تاثیر سوء بگذارد.

«ترنس فارستر»، متخصص ارشد این مطالعه از دانشگاه «وست‌ایندیز» در جامائیکا گفت: در صورتی که نیازهای تغذیه‌ای در سنین کودکی به موقع برطرف نشود می‌تواند پیامدهای طولانی مدتی بر آناتومی قلب و جریان خون در سال‌های آتی داشته باشد.

به گفته فارستر، هم‌اکنون این نگرانی وجود دارد که میلیون‌ها کودک مبتلا به سوء تغذیه در سراسر جهان در معرض فزاینده ابتلا به فشارخون بالا در سنین بالاتر باشند. هرچند در این مطالعه رابطه بین سوء تغذیه در دوران کودکی و فشارخون در بزرگسالی آشکار شده اما تایید نمی‌کند که سوء تغذیه عامل مستقیم ابتلا به فشارخون است. در این بررسی اطلاعات حاصل از 116 فرد بزرگسال که در دوران کودکی دچار سوء تغذیه بودند با اطلاعات جمع‌آوری شده از 45 مرد و زن که در دوران کودکی تغذیه مناسبی داشتند مقایسه و مشخص شد افرادی که به طور کافی در دوران کودکی تغذیه مناسب نداشته‌اند بیشتر در معرض ابتلا به فشارخون بالا بودند.

به نقل از هلث دی نیوز، متخصصان هشدار داده‌اند فشارخون بالا، فاکتور خطرزای اصلی در بروز سکته مغزی و قلبی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: