کد خبر: ۲۶۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 28
فولیک اسید یک ترکیب شیمیایی کاملا سنتزی و غیرفعال است و باید پس از طی چندین فرآیند آنزیمی در سلول های موکوس روده تبدیل شده و فعال گردد.
 شفاآنلاین>سلامت>یک شرکت داروسازی اولین نوع فولیک اسید فعال با جذب بیش از 75 درصدی با نام تجاری «بست فولات» را در کشور تولید کرد.


 به گزارش شفاآنلاین: فیروزپور مدیرعامل شرکت داروسازی، با اشاره به اینکه «فولات»، یک ریز مغذی ضروری و فاکتوری مهم برای حفظ عملکرد سلولی و سلامت بدن است، اظهار کرد: میزان نرمال فولات مورد نیاز بدن به تنهایی از طریق تغذیه قابل تامین نیست، بنابراین در شرایطی که سرعت تکثیر سلولی افزایش می یابد، ناگزیر به تامین آن از طریق مصرف مکمل حاوی فولات هستیم. خصوصا خانم ها پیش از بارداری در دوران بارداری و شیردهی جهت تکمیل فرایندهای این دوران به فولیک اسید فولات نیاز مبرم دارند.

وی افزود: فولیک اسید یک ترکیب شیمیایی کاملا سنتزی و غیرفعال است و باید پس از طی چندین فرآیند آنزیمی در سلول های موکوس روده تبدیل شده و فعال گردد.

مدیرعامل شرکت داروسازی با اشاره به اینکه تنها بخشی از فولیک اسید وارد این پروسه آنزیمی شده و باقی به صورت غیر متابولیزه (UMFA) به کبد می‌رسد، عنوان کرد: قرار گرفتن کبد به صورت مزمن در معرض فولیک اسید، سبب اشباع این آنزیم شده که میزان بالای فولیک اسید غیر متابولیزه (UMFA) در خون را توجیه می کند.

وی توضیح داد: این درحالیست که فولیک اسید برای فعال سازی در بدن با مشکلات اشاره شده مواجه است، نسل جدید فولات وارد بازار دارویی شده است که بصورت فعال وارد بدن میگردد و در نتیجه بدون نیاز به پروسه های آنزیمی، فولات مورد نیاز بدن را تامین می کند.

فیروزپور خاطرنشان کرد: بست فولات که حاوی ملح گلوکزامین فرم فولیک اسید می باشد به صورت فعال وارد بدن میگردد و مواردی مانند مشکلات سیستم گوارشی، نقص آنزیمی، بیماریهای کبدی و مصرف برخی داروها مانع از فعالیت آن در بدن نمی شوند.

برچسب ها: فولیک ، اسید ، تولید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار