کد خبر: ۲۶۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 25
این سامانه یکی از دستاوردهای سترگ شرکت های دانش بنیان و ماحصل تلاش مجاهدانه نیروهای مردمی و جوانان این مرزو بوم است.
شفاآنلاین>سلامت>در قالب سامانه «پاکاریم» با همکاری مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قرارگاه جهادی امام رضا (ع) و ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از ظرفیت نیروهای داوطلب برای مبارزه با کرونا بهره گیری می شود.

به گزارش شفاآنلاین:نشست آغاز همکاری با بنیاد جهادی امام رضا (ع) و بهره گیری از ظرفیت سامانه جذب و ساماندهی نیروهای داوطلب برای مبارزه با کرونا «پاکاریم» با حضور دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله بیماری کرونا در کلانشهر تهران، دکتر اسماعیل قادری فر، رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مهندس مهدی مسکنی دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) صبح امروز پنجم آذرماه برگزار شد.
 
دکتر زالی با اشاره به راه اندازی سامانه «پاکاریم» به منظور جذب داوطلبان از سراسر کشور و ساماندهی افراد برای فعالیت‌ های جهادی و داوطلبانه در مبارزه با کرونا، اظهار کرد: این سامانه یکی از دستاوردهای سترگ شرکت های دانش بنیان و ماحصل تلاش مجاهدانه نیروهای مردمی و جوانان این مرزو بوم است.
 
وی با اشاره به دیدار تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بزنگاهی راهبردی، با اعضای ستاد مقابله با کرونا، از دگردیسی نحوه مبارزه با پاندمی کرونا طبق فرامین ایشان خبر داد و یکی از ممتازترین این راهبردها را حمایت بیش از پیش از جوانان، شرکت های دانش بنیان و استفاده از نیروهای جهادی مردمی ذکر کرد.
 
فرمانده عملیات مقابله بیماری کرونا در کلان شهر تهران تاکید کرد: سامانه جذب نیروهای داوطلب برای مبارزه با کرونا، محصول برون داد اجتماعی و ماحصل تلاش های شرکت دانش بنیان است.
 
 دکتر زالی با بیان این که بعد از شیوع تلخ ویروس کرونا درجهان شاهد تحولات جدید در میزان مشارکت های مردمی و افزایش عملکرد شرکت های دانش بنیان هستیم گفت: امروز شاهد شکوفایی و بهار شرکت های دانش بنیان در کشور هستیم که یکی از مهمترین ره یافت های آن ایجاد اعتماد بنفس و خصلت خوداتکایی است.
 
 وی با اشاره به دشواری های مسیر پیش رو در مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: باید بیش از هر زمان دیگری ضمن رفع موانع شاهد درخشش شرکت های دانش بنیان باشیم.
 
 فرمانده عملیات مقابله بیماری کرونا در کلان شهر تهران در ادامه موضوع محله محوری و استفاده از پتانسیل ارزنده حمایت های مردمی را با هدف ریشه کنی کرونا موضوعی مهم و استراتژیک عنوان کرد و ادامه داد: استفاده و شکل گیری فرآیند بهره مندی از نیروهای مردم مدار یکی از مهمترین محورهای شکل گیری و آغاز همکاری های مشترک نشست امروز است.
 
 به گفته دکتر زالی، ایجاد زیرساخت های تسهیل یافته فعالیت های مردمی جهادی و همچنین جهت دهی متمرکز بازتوزیع نیروهای مردمی، می تواند تاثیر قابل توجهی بر کاهش و قطع زنجیره کرونا داشته باشد.
 
 وی با تاکید بر این که باید ارتباط منطقی بین تقاضا، نیاز و عرضه وجود داشته باشد، این مهم را راه حل مناسبی برای پیشگیری از هدر رفتن نیروهای مردمی دانست.
 
 فرمانده عملیات مقابله بیماری کرونا در کلانشهر تهران از دیگر مزیت های سامانه پاکاریم را نیازسنجی هدفمند و اتصال بی واسطه مردمی برای ارائه خدمات جهادی و پرهیز از رویکردهای دیوان سالارانه دانست و افزود: با تشکیل فایل های هوشمند، امکان ارتباط، استفاده از پتانسیل های جهادی، مهارت های حرفه ای و فنی مردمی احیاء خواهد شد.
 
 دکتر زالی با بیان این که فعالیت های مردمی مزین به صفت نشاط و طراوت است، گفت: در بسیاری از تنگناها و آسیب های  اجتماعی، بهداشتی، درمانی و اقتصادی نیروهای مردمی می توانند اقدامات ارزنده ای انجام دهند.
 
وی در ادامه از فعالیت گسترده ملی سامانه پاکاریم خبر داد و افزود: مشارکت فعالانه و استفاده بهینه از فناوریهای نوین از مزیت های این سامانه است.
 
فرمانده عملیات مقابله بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: با توجه به شرایط فعلی و اعمال محدودیت های کرونایی، بن مایه توفیق در هر اقدام پیشگیرانه نیاز به مشارکت مردمی دارد، به این معنی که به هر میزان مشارکت مردمی بیشتر جذب شود، کنترل و ریشه کنی بیماری راحت تر خواهد بود.
 
دکتر زالی با بیان این که امکان اتصال تلاشگران حوزه سلامت و افرادی که در خط مقدم مبارزه با کرونا از طریق این سامانه محقق خواهد شد، تاکید کرد: تمامی افرادی که در خط مقدم مقابله با کرونا فعالیت می کنند، می توانند ازطریق این سامانه پیشنهادات و نیازهای خود را اعلام کنند.
 
وی در خاتمه اهمیت صیانت از نیروهای جهادی و مردمی و همچنین، توسعه آموزش های نوین همگانی را برای پایان دادن به جولان کرونا ضروری ذکر کرد.
 
در ادامه، دکتر اسماعیل قادری فر، رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با اشاره به اقدامات فناورانه در حوزه های پیشگیری، تشخیص و درمان در مقابله با پاندمی کرونا، از خودکفایی فناوران داخلی برای تامین نیازهای پیشرفته در حوزه سلامت خبر داد و گفت: گروه های جهای داوطلب و مردمی با اراده و عزم ملی در تلاشند تا در این دوره حساس تاریخی بر این مشکل فائق آیند.
 
وی با بیان این که فناوران دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی چون همیشه افتخارات فراوانی را برای کشور ثبت کردند، ادامه داد: این اقدامات ارزنده در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد.
 
دکتر قادری فر با بیان این که سامانه «پاکاریم» با استفاده از بستر فناوری هوش مصنوعی تمامی ظرفیت ها را برای پشتیبانی از علم و فناوری و خدمت به مردم بکار بسته، اظهار امیدواری کرد که با کمک های جهادی مردمی و بهره مندی از تخصص فناوران داخلی کاهش موارد ابتلا و مرگ و میرناشی از کرونا را شاهد باشیم.
 
دکتر افشین زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به انتشار۳۸۳ مقاله کاربردی در زمینه کنترل کرونا از تولید کیت، محلول ضدعفونی کننده و داروهای کمک درمانی توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد.
 
 وی به پیشگامی دانشگاه در عرصه مقابله با کرونا اشاره کرد و استفاده از ظرفیت های بالای فناوران و نیروهای مردمی را برای پایان دادن به پاندمی کرونا ضروری دانست.  
 
 مهندس مهدی مسکنی، دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) نیز در بخش دیگری از این نشست، ضمن معرفی امکانات سامانه جذب و ساماندهی نیروهای داوطلب برای مبارزه با کرونا «پاکاریم»، ارتباط منطقی با داوطلبین خدمت رسانی و نیاز سنجی را یکی از کارکردهای این سامانه ذکر کرد.
 
 وی با اشاره به این که تاکنون ۱۷۳۴ گروه مردمی، داوطلب ارائه خدمت برای مهار کرونا شده اند، گفت: پایش های منظم و میدانی برای توزیع منطقی و متناسب این اقدامات به صورت لحظه ای در حال رصد و اطلاع رسانی است.
 
گفتنی است، گروه های جهادی با توجه به تجربیات سال های قبل تصمیم گرفتند کمک به مردم را در قالب سامانه ای با نام "پاکاریم" سازماندهی کنند تا با ثبت نام مردم نیروهای جهادی در این حوزه سازماندهی شوند.
برچسب ها: بهره گیری ، ظرفیت ، سامانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: