کد خبر: ۲۶۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 19
تعداد بیماران به صورت تصاعدی رو به افزایش است که البته یک جنبه آن به بهبود بیماریابی و افزایش تست ها برمی گردد و

شفاآنلاین>سلامت>رئیس بیمارستان شهید دکتر فیاض بخش تامین اجتماعی با طرح این انتقاد که همچنان سفر، مهمانی، جشن، مراسم عزا و دورهمی ها در برنامه های مردم هست گفت: این اقدامات بسیار خطرناک هستند؛ تعداد مبتلایان و افراد ناقل در سطح جامعه بالاست و شانس انتقال بیماری بیشتر شده است.

به گزاررش شفاآنلاین: دکتر علی شاه عباسی ، با اشاره به افزایش بار بیماری کرونا و در آستانه آغاز محدودیت‌های جدید در کشور توصیه هایی به مردم داشت و اظهار کرد: باید اطلاع رسانی بیشتری به مردم به ویژه در زمینه استفاده از ماسک صورت پذیرد. همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی بسیار ضروری است.

وی افزود: در موج اول بیماری، تدابیر جدی تری اتخاذ شد و محدودیت های اعمالی شدیدتر بود. در آن زمان حتی در مقطعی انجام جراحی های غیر اورژانس متوقف شده بود. اکنون شاید به واسطه کمتر شدن سخت گیری ها، مردم هم ساده تر با بیماری برخورد می کنند در حالی که بر بار و شدت بیماری افزوده شده است.

رئیس بیمارستان شهید دکتر فیاض بخش تامین اجتماعی با طرح این انتقاد که همچنان سفر، مهمانی، جشن، مراسم عزا و دورهمی ها در برنامه های مردم هست گفت: این اقدامات بسیار خطرناک هستند؛ تعداد مبتلایان و افراد ناقل در سطح جامعه بالاست و شانس انتقال بیماری بیشتر شده است.

شاه عباسی افزود: تعداد بیماران به صورت تصاعدی رو به افزایش است که البته یک جنبه آن به بهبود بیماریابی و افزایش تست ها برمی گردد و از لحاظ آزمایشگاهی کشف بیماری بیشتر شده است. با این حال واقعیت این است که با توجه به آمار بالای بیماران، ویروس به صورت تصاعدی در حال انتشار است و باید راه های انتقال را بست و زنجیره را قطع کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر شخصی بیمار شد حتما توصیه های بهداشتی و قرنطینه خانگی را جدی بگیرد و به سلامت بقیه اعضای خانواده و جامعه اهمیت بدهد گفت: حتی بعضا در کادر درمان و پزشکان هم شاهد بودیم که بیمار شده اند ولی دوران قرنطینه را کامل نگذرانده و به کار برگشته اند. برخی بیماری را کتمان می کنند که حرکتی ضداجتماعی و ضدسلامت است.

رئیس بیمارستان شهید دکتر فیاض بخش درباره وضعیت خدمات دهی به بیماران کرونایی، تجهیزات و تخت های بیمارستانی در این بیمارستان نیز گفت: کمبود تخت نداریم، تخت فراوان است؛ تخت خدمات می خواهد، اکسیژن می خواهد و دستگاه های اکسیژن باید تکافوی نیاز را بکند.

۵۰ پزشک و پرستار مبتلا، در قرنطینه و یا بستری اند

کادر درمان فرسوده و خسته است

وی افزود: در حالت معمول یک بیمارستان به تعداد زیادی دستگاه اکسیژن نیاز ندارد؛ اما اکنون که در نیمی از تخت های ما بیماران کرونایی بستری هستند و همه اکسیژن نیاز دارند، دستگاه ها اصلا پاسخگو نیست. ظرفیت را بالا برده ایم و دستگاه های جدید خریداری شده اما همچنان به علت زیاد بودن تقاضا با مشکل روبه رو هستیم. این بیماران به شدت وابسته به اکسیژن هستند.

شاه عباسی ادامه داد: از سوی دیگر ارائه خدمات به پرسنل نیاز دارد. چهار تن از همکاران ما به شهادت رسیده اند و اکنون ۵۰ تن از کادر پرستاری و پزشکان بیمارستان مبتلا شده و در مرخصی استعلاجی و  قرنطینه بوده و یا بستری اند. کادر درمان از اسفند ماه درگیر و فرسوده و خسته شده است.

برچسب ها: کادر ، درمان ، توصیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: