کد خبر: ۲۶۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 10
مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران گفت: تاکنون تنها ۲ درصد از بهبودیافتگان کرونا اقدام به اهدای پلاسمای خون خود کرده‌اند.

شفاآنلاین>سلامت>محمدرضا مهدی زاده مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا زمستان سختی را خواهیم داشت، اظهار کرد: در حال حاضر تمام تلاش ما تامین پلاسما برای نجات جان بیماران تازه مبتلا شده به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران است. 

 به گزارش شفاآنلاین:مهدی زاده ادامه داد: شیوع گسترده ویروس کرونا در موج سوم و ایجاد نگرانی‌های زیاد در جامعه، یکی از دلایل جدی کاهش آمار‌ اهدای پلاسما توسط مردم است. البته بار‌ها اعلام کرده ایم که مراکز اهدای خون به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در بالاترین سطح سلامت قرار دارند و مراقبت از سلامت اهداکنندگان پلاسما، وظیفه اصلی ما است.

او تاکید کرد: حضور بیشتر و پر شورتر کسانی که از بستر بیماری کرونا به سلامت خارج شده اند در این روز‌های سخت می‌تواند بهترین و شیرین‌ترین لحظه‌ها را در نظام سلامت رقم بزند؛ چرا که چشمان بیماران، منتظر اهدای پلاسما و رساندن این مایه حیات بخش به آن‌هاست.

مهدی زاده افزود: آمار مراجعات مردم برای اهدای پلاسما حدود ۲ درصد از مجموع بهبودیافتگان کرونا است. در این روزها، بیش از همیشه به مهربانی مردم نیاز داریم و امیدواریم در کنار سختی‌ها و تلخی‌های کرونا، شاهد صحنه‌های پر از عشق و زندگی در مراکز ویژه اهدای پلاسما باشیم. باید از مردم عزیزمان تشکر کنم که در شرایط سخت ، با تمام توان و انگیزه در صحنه  حاضر هستند.

برچسب ها: اهدا ، پلاسما ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: