کد خبر: ۲۶۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 04
زالی از راه اندازی مجدد درمانگاه‌های مساجد و غربالگری افراد مشکوک به کرونا در محلات به کمک آن‌ها خبر داد.

شفاآنلاین>سلامت>علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در نشست این ستاد که با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار کرد: بنابر فرمایش رهبری اقدامات خوبی در زمینه شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در سطح محلات تهران با محوریت مساجد به عنوان کانون و پایگاه مردمی انجام شده است.

به گزارش شفاآنلاین:زالی افزود: یکی از اقدامات لازم در محلات، جهت شناسایی بیماران مبتلا به کرونا غربالگری افراد مشکوک است که با کمک نیرو‌های داوطلب و بهداشتی انجام می‌شود. نحوه مشارکت مساجد در غربالگری مبتلایان بررسی شده است و در خصوص کمک به بهداشت و درمان، بسته‌های حمایتی ویژه‌ای تدوین شده است.

مشارکت ۳۰۰ مسجد جهت مقابله با بیماری کرونا در تهران

زالی با اشاره به مشارکت ۳۰۰ مسجد در مقابله با بیماری کرونا گفت: یکی از موضوعات مهم جهت مقابله با کرونا در محلات فعال شدن مجدد درمانگاه‌های مساجد است، زیرا مساجد نقش پررنگی در هماهنگی کار‌های محله دارند. در آینده جلسه‌ای با ائمه جماعت مسجد‌ها با هدف برنامه ریزی جهت مقابله با کرونا در این مکان‌ها خواهیم داشت.

او بیان کرد: غربالگری فعال و کمک به بیماری‌یابی در محلات از جمله اقدامات مهمی است که در محله با کمک مساجد انجام می‌شود تا لیست مبتلایان مشخص و در اختیار نهاد‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم در دوران شیوع بیماری ارائه بسته‌های حمایتی معیشتی ویژه خانواده‌هایی است که اعضای آن‌ها بر اثر بیماری کرونا فوت کرده اند یا جزو اقشار کم برخوردار هستند که این بسته‌ها با کمک نهاد‌های مختلف مانند سپاه و مساجد در بین افرادکم برخوردار تحت عنوان کمک مومنانه توزیع می‌شود.

توزیع ماسک در مناطق کم‌برخوردار

در ادامه مراسم محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران گفت: در حال حاضر توزیع ماسک‌های ارزان قیمت در مناطق کم‌‌برخوردار آغاز شده است.

او افزود: کمک‌های مومنانه در چهار گروه در حال انجام است و بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند اهدا می‌شود.

یزدی بیان کرد: نقاهتگاه‌ها آماده پذیرش بیماران کرونایی و افراد مشکوک هستند. 

راه اندازی چهار کارگاه تولید ماسک در استان تهران

در ادامه مراسم حسن حسن زاده فرمانده سپاه سید الشهدا استان تهران گفت: در حال حاضر ۸۶ محله حاشینه نشین در سطح استان تهران داریم و اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با کرونا توسط سپاه، بسیج و نیرو‌های جهادی انجام شده است. در چهار ماه گذشته ۴ کارگاه تولید ماسک با کیفیت راه اندازی کرده‌ایم.

او افزود: در حال حاضر تیم‌های بهداشتی با کمک بسیج سازماندهی شده‌ در حال ارائه خدمت به مردم در محلات هستند. همچنین حافظان سلامت با بیمار یابی آن‌ها را به مراکز درمانگاهی ارجاع می‌دهند.

حسن زاده بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ دستگاه آمبولانس برای طرح بیماریابی و غربالگری خانواده‌ها در نظر گرفته شده است. 

برچسب ها: مقابله ، کرونا ، غربالگری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: