کد خبر: ۲۶۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 02
دکتر اسدالله توسلی، عضو وابسته گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم و استاد پیشکسوت مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دار فانی را وداع گفت.

 شفاآنلاین>سلامت>دکتر اسدالله توسلی در سال ۱۳۱۵ در شهرستان زرند ساوه متولد شد. پس از گذراندن دوره دبیرستان در مدرسه رازی و دوره دکتری در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، وارد مؤسسه رازی شد و پس از آن به کشورهای فرانسه و امریکا رفت و دکتری تخصصی خود را در رشته های بیماری های طیور، ویروس شناسی انسانی، ایمونولوژی و واکسینولوژی از دانشگاه کلود برنارد لیون فرانسه، انستیتو پاستور پاریس و دانشگاه دیویس کالیفرنیا دریافت کرد.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر توسلی زیر نظر استادانی چون دکتر مرتضی کاوه، دکتر ولی الله سهراب، دکتر منوچهر بهارصفت، دکتر عزیز رفیعی، دکتر رضا حضرتی، دکتر حسین میرشمسی و دکتر حمزه رامیار در مؤسسه رازی، پروفسور لپین، پروفسور شارل مریو و پروفسور فونتن در فرانسه، پروفسور بنکوفسکی، پروفسور آدلر و پروفسور یاماموتو در امریکا تحت تعلیم قرار گرفت.

بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگستان علوم، این استاد پیشکسوت از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۷۹ در مؤسسه رازی مشغول به فعالیت بود و در دوره ای نیز قائم مقامی این مؤسسه را به عهده داشت، دکتر توسلی در این مدت بیش از ۵۰ مقاله و کتاب به زبان های فارسی، فرانسه و انگلیسی چاپ کرد. وی که صاحب مدال علمی، تحقیقاتی و فرهنگی پالم آکادمیک کشور فرانسه است، از بنیانگذاران بخش تحقیق و تشخیص بیماری های طیور مؤسسه رازی بود و واکسن های پاستورلوز طیور و لارنگو تراکئیت برای نخستین بار در ایران و در مؤسسه رازی توسط ایشان ساخته شد. دکتر اسدالله توسلی عضو وابسته گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و از بنیانگذاران بنیاد مِریورازی بود

خبرگزاری دانشجویان ایران ضایعه درگذشت این استاد فقید را به خانواده ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت می گوید و برای آن استاد فقید علو درجات در درگاه باریتعالی مسألت می دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: