کد خبر: ۲۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 01
شفاآنلاین-یک فوق تخصص قلب و عروق مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: افزایش تپش قلب روزه داران بعد از افطار به دلیل تعذیه نامناسب رخ می دهد.
به گزارش شفا آنلاین،دکترˈ حسن آهنگر ˈ افزود: روزه داری ضربان قلب را کاهش می دهد و علاوه بر آن آرامش روانی و کاهش استرس در روزه داران را به همراه دارد.

وی یادآور شد: بعد از افطار اغلب روزه داران دچار افزایش تپش قلب می شوند که برای رفع این مهم باید به نکات مهمی توجه داشته باشند.

آهنگر افزود: بر این اساس روزه داران باید هنگام افطار به آرامی و با رعایت فاصله زمانی مناسب تغذیه کنند تا سیستم عصبی بدن آنها تحریک نشود.

این فوق تخصص قلب و عروق مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان با اشاره به اینکه بسیاری از افراد با حجم بالا و ناگهانی انوع مواد غذایی را در افطار مصرف می کنند، گفت: این روند افزایش تپش قلب را به همراه دارد و توجه روزه داران به این مهم امری ضروری است.

وی تصریح کرد: ماه رمضان با روزهای گرم تابستان و ساعات طولانی تشنگی و گرسنگی مصادف شده است که این موضوع موجب می شود افراد هنگام افطار همزمان حجم بالایی از مواد غذایی را مورد استفاده قرار دهند.

آهنگر افزود: با افطار کردن به دلیل آنکه جریان خون به سمت دستگاه گوارش حرکت می کند این وضعیت موجب افزایش تپش قلب روزه دار می شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش تپش قلب روزداران هنگام افطار و تداوم آن امری عادی تلقی می شود، خاطرنشان کرد: روزه داران به این نکته توجه داشته باشند که افزایش تپش قلب آنها بیماری نیست و طبیعی می باشد.

این فوق تخصص قلب و عروق مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی با بیان اینکه روزه داری بیماران فشار خون نیز باید تحت نظر پزشک و متخصص مربوطه انجام شود، گفت: افرادیکه بیماری فشار خون آن کنترل شده می توانند با مشورت پزشک به انجام این فریضه الهی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: روزه داری برای بیماران فشار خون نیز فواید بسیار مناسبی دارد به شرط آنکه با رعایت نکات لازم و توصیه های پزشکی باشد.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نیلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
0
0
ممنون اطلاعات عالی بود
باقری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
سلام من بعدازافطارتپش قلب میگیرم نفس هم کم میارم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: