کد خبر: ۲۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 01
شفاآنلاین-همراه با ثبت جهانی شهر سوخته در ایران توسط یونسکو، بعضی از مناطق و بناهای باستانی دیگر در جهان نیز در این لیست ثبت شده اند.
به گزارش شفا آنلاین،لیست میراث جهانی یونسکو در برگیرنده مناطق و سازه های است که بیانگر فرهنگی خاص و یا نمود یک نوآوری در حوزه خاصی از تمدن بشری باشد. در میان کشورهای جهان ایتالیا با 41، اسپانیا با 39 و چین با 35 اثر بیشترین آثار ثبت جهانی را دارند. آلمان، فرانسه، هند،روسیه ، مکزیک از جمله کشورهایی هستند که بیش از بیست اثر در فهرست جهانی دارند.

در آخرین بررسی های سازمان یونسکو این مناطق به لیست اضافه شدند؛


شهر تاریخی جده در عربستان

در سواحل شرقی دریای سرخ این شهر تاریخی قرار دارد که از قرن هفتم میلادی یکی از مسیرهای مهم تجارت به هند محسوب میشده است و به دروازه مکه مشهور است. جده از آخرین ثبت های یونسکو است و دارای بناهای قدیمی بسیار است.

میراث

 

شهر باستانی پیو در برمه میانمار

این شهر باستانی به مدت 1000 سال از200 قبل از میلاد جایگاه سلطنتی پادشاهی پیو بوده است و اخیرا به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شده است.

میراث


غار ماریشا و بت گوروین در سرزمین های اشغالی

این غار و شهر زیرزمینی در فلسطین اشغالی واقع است و نزدیک به دو هزارسال توسط انسانهای باستانی استفاده می شده. این غار از قرن آهن تا دوران جنگهای صلیبی محل مخفی شدن و زندگی مخفیانه بوده است.

میراث


تاکستان‌های لانگه روئرو و مون فرراتو در ایتالیا

پنج باغ انگور در منطقه بین پوو و لیگوریا با چشم اندازهای با شکوه مدیترانه ای و قلعه قدیمی جزو آخرین میراث ثبت شده توسط یونسکو هستند. این منطقه از پنج قرن قبل از میلاد مسیح به همین شکل بوده است و انگور نقش محوری در اقتصاد این منطقه داشته است.

میراث


رانی کی - واو یا پله های ملکه در هند

این بنای یادبود برای پادشاهی در قرن یازدهم میلادی ساخته شده است دارای هفت طبقه و برای تقدس الهه آب ساخته شده است و یکی از زیباترین طراحی های ساختمان‌های سنتی در هند را دارد و بیانگر سیستم خاصی از ذخیره سازی و هدایت منابع آبی است. این بنا 3000 سال قدمت دارد.

میراث


جاده ابریشم

جاده ای که بیش از پنج تمدن بزرگ را به هم وصل می کرد اکنون جزو میراث جهانی محسوب می شود. 5000 کیلومتر راه که از چین به قزاقستان میرسد و در بین این مسیر قلعه ها باروها و کاروانسراهای فراوانی قرار دارد . این جاده به نام قزاقستان ثبت شده است.

میراث


کانال بزرگ در چین

یکی از شگفت انگیز ترین سازه های مهندسی کانال مصنوعی بزرگ در چین است که پکن را به مرکز استان ژیجیانگ وصل می کند. این کانال با هدف متحد کردن امپراطوری سوئی در قرن پنجم میلادی احداث شده و شامل 2000 کیلومتر آبراهه مصنوعی است.

میراث


سازه های کارولنژی در آلمان

این سازه ها بازمانده بناهایی مربوط به دوره کارولنژی ها بر این منطقه از آلمان است و مربوط به سال 822 میلادی است. ساختار خاص معماری و بناهای روستایی که تا امروز حفظ شده است از شاخصه های این منطقه است.

میراث


کارخانه ون نله در روتردام هلند

این کارخانه که در 1920 ساخته شده است به عنوان یک شاخص در معماری صنعتی ثبت شده است به دلیل معماری هوشمندانه برای رسیدن نور به کارگران. این کارخانه در زمین های پستی که هلندی ها از عقب رفت آب دریا ایجاد می کنند، ساخته شده است و به عنوان معماری خلاقانه پیش قراول این سبک از طراحی برای رسیدن نور به محوطه کارخانه بود که بسیاری از سازه ها را از خود ملهم کرد.

میراث


بنای نام هان سان سئونگ کره

یک بنا از سلسله چوسن که در سال 1312 میلادی توسط راهبان بودایی برای دفاع در برابر حملات دشمن ساخته شده است. این بنا 4000 سرباز را در خود جا می دهد.این سازه مانند دیوار چین دارای برج و بارو و چندین مرکز نگهبانی و قلعه است و در جنوب سئول قرار دارد.

میراث


شهر ساحلی لیووکا فیجی

اولین پایتخت مستعمراتی فیجی در میان خط ساحلی غنی از باغهای نارگیل و انبه با ساختمانهایی زیبا از دوره استعمار

میراث


قلعه - تپه راجستان در هند

میراث

مجموعه ای از قلعه ها در ایالت راجستان که از قرن 9 ام تا نوزدهم جایگاه پادشاهان و حکام محلی و ملی بوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: