کد خبر: ۲۶۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 30
با گسترش همه گیری کرونا در جهان، سطح انرژی در دسترس بدن بسیاری از مردم به دلیل مشکلات ذهنی، جسمی و حتی مالی به شدت کاهش یافته و مردم احساس خستگی می‌کنند.

شفاآنلاین>سلامت> بسیاری از مردم در برهه زمانی خاصی در طول زندگی خود ممکن است احساس خستگی و بی حالی کنند. خستگی می‌تواند ناشی از دیر به رختخواب رفتن یا داشتن سبک زندگی استرس زا باشد. با این حال، نباید درباره این موضوع نگران بود، زیرا می‌توان این حالت را به سادگی مدیریت و کنترل کرد. خستگی مفرط می‌تواند به دلیل سبک زندگی، شرایط جسمانی و روانی باشد. اگر افراد بتوانند ریشه خستگی خود را کشف کنند، در نتیجه می‌توانند با یافتن راهکاری موثر، سطح انرژی بدن خود را طی چند رو بالا ببرند.


به گزارش شفاآنلاین:با گسترش همه گیری کرونا در جهان، سطح انرژی در دسترس بدن بسیاری از مردم به دلیل مشکلات ذهنی، جسمی و حتی مالی به شدت کاهش یافته و مردم احساس خستگی می‌کنند. از این رو، بسیار اهمیت دارد که شرایط روحی خود را تقویت کرده و با قدرت از چالش‌های پیش‌رو عبور کنیم. دانشمندان انگلیسی در این گزارش فراتر از داشتن یک خواب شبانه خوب، پیروی از رژیم غذایی مناسب، و ورزش کردن ۳ راهکار ساده برای مبارزه با خستگی و افزایش انرژی بدن را مطرح می‌کنند.

۱- چای سبز

چای سبز

مصرف زیاد نوشیدنی‌های حاوی کافئین می‌تواند باعث اختلال در خواب شده و حس خستگی را در فرد افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است میزان کافئین چای سبز به مراتب از قهوه کمتر است. با این حال، هنوز چای سبز به میزان مناسبی کافئین برای کاهش بی حالی و افزایش هوشیاری را داراست. چای سبز حاوی آمینواسیدی به نام ال تانین است که بهتر از کافئین در بدن عمل می‌کند و سطح انرژی در دسترس را افزایش می‌دهد.

تحقیقات نشان داده است چای سبز نه تنها سطح استرس را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند کیفیت خواب انسان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

۲- جنسینگ

جنسینگ

جنسینگ گیاهی است که رشد آرامی دارد و یکی از گیاهان شناخته شده در تب سنتی است که به صورت گسترده تجویز می‌شود. تحقیقات متعدد نشان داده است این گیاه باعث افزایش انرژی در بدن می‌شود. جنسینگ باعث احساس تندرستی شده و با بی رمقی و خستگی در بدن مبارزه می‌کند.

شواهد نشان می‌دهد جنسینگ می‌تواند باعث تعادل هورمون‌ها و مواد شیمیایی تولید شده در بدن شود. زمانی که انرژی فرد تخلیه شود، مصرف این گیاه می‌تواند به طور قابل توجهی انرژی در دسترس بدن را افزایش دهد. آرام بخشی و ایجاد حس آرامش در افراد یکی دیگر از خواص این گیاه است.

۳- کیوی

کیوی

شاید کمتر کسی نسبت به خواص بی نظیر میوه کیوی آشنایی کافی را داشته باشد. کیوی میوه‌ای دلچسب و خوشمزه است و در عین حال می‌تواند باعث افزایش انرژی بدن شود. برای رفع خستگی و بی حالی افراد باید منیزیم دریافتی خود را از طریق خوراکی افزایش دهند. کیوی یکی از منابع سرشار از منیزیم است.

براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه اوتاگو نیوزیلند مصرف دو عدد کیوی در طول روز می‌تواند باعث سرزندگی و افزایش انرژی بدن شود. می‌توانید این میوه را به طور طبیعی مصرف و یا آن را با میوه‌های دیگر ترکیب کرده و به صورت اسموتی میل کنید.

برچسب ها: خستگی ، مبارزه ، انرژی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: