کد خبر: ۲۶۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 29
رئیس انجمن سکته مغزی ایران گفت: ترس از ابتلا به کووید-۱۹ و اختلال در خدمت رسانی به بیماران دچار سکته مغزی، افزایش مرگ و میر و عوارض ناشی از سکته مغزی را به همراه داشته است.

شفاآنلاین>سلامت>مسعود مهرپور متخصص مغز و اعصاب و رئیس انجمن سکته مغزی ایران همزمان با ۲۹ اکتبر روز جهانی سکته مغزی اظهار کرد: سکته مغزی می‌تواند هر فردی را در هر زمان و مکانی گرفتار کند.امروزه طبق آمار بیان شده، از هر چهار نفر یک نفر به سکته مغزی دچار می‌شود.

سکته‌های مغزی در چه صورت قابل پیشگیری و کنترل هستند؟

به گزارش شفاآنلاین: بیان کرد: باید به این نکته مهم توجه شود که در صورت انجام گرفتن مراقبت‌های لازم در افراد، تقریباً تمام سکته‌های مغزی قابل پیشگیری و کنترل است.

مهرپور با اشاره به شیوع کرونا در جامعه گفت: این روز‌ها پاندمی کرونا نه تنها پای بر گلوی بشریت گذاشته و بی شمار در حال قربانی گرفتن است، بلکه در خدمت رسانی به سایر بیماران هم اختلال ایجاد کرده است.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران افزود: در شرایط کرونا و اقبال کم بیماران دیگر برای بستری شدن، به ویژه بیماران دچار سکته مغزی برای درمان و احساس ترس از ابتلا به کووید-۱۹ در بیماران، افزایش مرگ و میر و عوارض سکته مغزی  را در جامعه شاهد هستیم.

مهرپور یادآوری کرد: ما با این شرایط باید صدای سکته مغزی را در جامعه بلندتر بشنویم و با جدی گرفتن این موضوع در خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی شرایط بهتری را فراهم کنیم.

برچسب ها: متخصص ، مغز ، سکته
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: