کد خبر: ۲۶۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 29
معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از هر ۲۰ نفر باید به ۱۰ نفر تذکر لسانی بدهیم به عبارتی باید به نیمی از افراد برای رعایت مسائل بهداشتی باید تذکر داد.

شفاآنلاین>سلامت>ثبت تلخ‌ترین روز کرونایی با ۴۱۵ فوتی امشب ۷ آبان ماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با حضور حریرچی معاون کل وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شفاآنلاین:ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه اعمال محدودیت‌های اجتماعی این واقعیت را به مردم گوشزد می‌کند که موضوع جدی است گفت: رعایت دستورالعمل‌ها باید به سطح ۸۰ درصد برسد تا موثر واقع شود.

معاون کل وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همه فکر می‌کنند که ابتلا به کرونا فقط برای دیگران اتفاق می‌افتد، برخی از کارکنان کادر درمانی می‌گویند که تمام دغدغه ما سلامت کسانی است که دغدغه ما را ندارند.

او ادامه داد: مردم می‌دانند که این عدم رعایت‌ها چه تاثیراتی دارد، در طی چند روز گذشته برای کار اداری و جلسات به برخی سازمان‌ها رفتم و در مسیر دیدم که از هر ۲۰ نفر باید به ۱۰ نفر تذکر لسانی بدهیم به عبارتی باید به نیمی از افراد برای رعایت مسائل بهداشتی باید تذکر داد. امیدوارم همدلی و هم رنگی ایجاد شود یکی از مشکلات اصلی ما اعتماد اجتماعی و باور داشت مردم به این اخطار‌ها است یکی از دو علت اصلی شرایط فعلی، عادی پنداری و عادی انگاری است.

معاون‌کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اجرای محدودیت‌ها تاثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد گفت: اعمال محدودیت‌های اجتماعی این واقعیت را به مردم گوشزد می‌کند که موضوع جدی است لذا رعایت شیوه نامه‌ها باید به بالای ۸۰ درصد برسد تا اثر گذار باشد.

او با بیان اینکه هر کس احساس می‌کند که مرگ کرونایی مال دیگری است عنوان کرد:، اما اینگونه نیست؛ همه باید احتیاط کنند، ۴۱۵ فرد و مرگ آن‌ها کم چیزی نیست، متاسفانه با اعمال تعطیلی‌ها فقط خرید از بازار‌های مرکزی افزایش پیدا کرده است.

حریرچی اظهار کرد: با این همه محدودیت ها، رفت آمد‌ها فقط ۶ درصد کاهش پیدا کرده و این قابل تامل است، وضع تهران به حدی نرسیده که وضع قرمز اعلام شود؛ تراکم بیمار در تهران به دلیل وجود بیمارستان‌های مجهز است.

معاون‌کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه موارد مرگ که اعلام می‌کنیم طبق دستورالعمل‌های بهداشتی است گفت: مواردی که اعلام می‌شود شفاف است و چیزی کم یا بیشتر نیست.

او با اشاره به اینکه آمار مبتلایان و فوتی‌های اخیر کرونا حدود ۱۲ برابر روز‌هایی است که شمار فوتی‌ها به حداقل رسیده بود افزود: در حال حاضر روزانه ۲۵ هزار آزمایش کرونا انجام می‌شود که حدود ۶ و نیم میلیارد تومان هزینه دارد لذا قرار است این رقم را به ۱۰۰ هزار آزمایش در هر روز برسانیم، اقدامات و خدمات جدیدی که برای درمان مبتلایان در نظر گرفته شده، در مرحله دوم مقابله با کرونا قرار دارد و مرحله اصلی همان مراقبت‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها است.

حریرچی عنوان کرد : محوریت در تعیین عالمانه مسئولیت‌ها به عهده وزارت بهداشت است و این وزارتخانه هفت راهبرد را برای مدیریت بیماری کرونا اعلام کرده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: