کد خبر: ۲۶۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 29
فائوچی:
رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت:این واکسن فقط جلوی توسعه علائم بیماری را می گیرد و در فاز نخست عرضه جهانی قرار نیست که بیماری کرونا را به طور کامل ریشه کن کند.

شفا آنلاین>سلامت> دکتر فائوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی هشدار داد که واکسن کرونایی که قرار است به بازار عرضه شود فقط از شدت گرفتن علائم ویروس در بدن جلوگیری می کند و قرار نیست آن را از بین ببرد.  

فائوچی این نکته را عنوان کرد که حداقل چهار واکسن از شرکت های مختلف آمریکایی در اواخر آزمایشات بالینی خود قرار دارند.

هدف اولیه واکسن ریشه کن کردن ویروس کرونا است اما فائوچی می گوید که این واکسن ها در گام نخست تولید هدف دیگری دارند یعنی جلوگیری از شدت گرفتن علائم کرونا در بدن افراد.


به گزارش شفاآنلاین: فاوچی در اینباره گفت: اولین کاری که انجام می شود این است که اگر افراد آلوده شوند  از توسعه بیماری آنها جلوگیری شود و اگر سدی در برابر بیماری شکل بگیرد در نهایت از جدی شدن آن بیماری جلوگیری خواهید کرد. اگر واکسن از عفونت اولیه جلوگیری کند بسیار خوب است. اما آنچه که من به آن رضایت خواهم داد و همه همکارانم نیز به آن رضایت خواهند داد ، نقطه نهایی اولیه برای جلوگیری از بیماری قابل تشخیص از نظر بالینی است.

اظهارات فاوسی امیدهای آمریکا مبنی بر اینکه واکسن های تولید شده، بیماری همه گیر را به زانو در خواهد آورد بیشتر کرده است هر چند او می گوید که این واکسن ها در فاز نخست قرار نیست ویروس را ریشه کن کنند. فائوچی بر روی ادامه پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تأکید می کند.

فائوچی قبلاً گفته بود كه با احتیاط خوش بین است كه واكسن تا پایان سال آماده می شود اما اظهار داشت كه این واکسن فقط 50 تا 60 درصد موثر است. وی گفت که در نهایت دوست دارد یکی را ببیند که تا 75 درصد این واکسن روی او موثر واقع شده است.

 

در حال حاضر چهار واکسن از سوی شرکت های آسترازینیکا، فایزر، بیوتک، مدرنا و جانسون در مراحل آزمایشی هستند.

انتظار می رود که واکسن های شرکت فایزر و بیوتک ابتدا از خط پایان عبور کنند و به طور بالقوه می توانند اولین بررسی اثر واکسن در برابر ویروس را در نیمه دوم نوامبر ارائه دهند.

روز دوشنبه فائوچی در مصاحبه جداگانه ای با بی بی سی هشدار داد که احتمالاً دوز واکسن کافی برای همه تا مارس 2021 وجود نخواهد داشت.

این هشدار در حالی بود که دولت ترامپ مصونیت گله ای را به عنوان یک راه حل احتمالی برای ریشه کن کردن بیماری همه گیر عنوان کرده بود

گزارش های خبری حاکی از آن است که «اسکات اتلس» متخصص نورورادیولوژیست که مورد علاقه رئیس جمهور آمریکا است. این نظریه را در کاخ سفید ترویج کرده است. اما چندین مقام بهداشتی از جمله فائوچی  این مفهوم را "کاملاً بی معنی" قلمداد کرده اند.

برچسب ها: واکسن ، کرونا ، بیماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: