کد خبر: ۲۶۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 28
تفاهم نامه‌ای بین سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی در راستای اجرای ماده ششم قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به امضا رسید.

 شفاآنلاین>سلامت>محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره امضای تفاهم نامه برای پوشش بیمه‌ای خدمات کار درمانی و توان بخشی آسیب شنیداری با سازمان بهزیستی اظهار کرد: امروز تفاهم نامه‌ای بین سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی کشور برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، امضا شد.


به گزارش شفاآنلاین: ناصحیافزود: در ماده ۶ این قانون، وزارت بهداشت مکلف است که پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی را به گونه‌ای تامین کند که علاوه بر تامین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد، خدمات توان بخشی و روانی افراد دارای معلولیت را نیز تحت پوشش قرار بدهد.

ناصحی ادامه داد: برای اجرای ماده ۶ این قانون، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و با مصوبه مجلس در ردیف ۲۴ تبصره ۱۴ قانون بودجه گنجانده شده است. این تفاهم‌نامه جهت اجرای این ماده قانونی و با تامین اعتبار، امروز امضا شد.

او گفت: گفت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده ، یک میلیون و ۱۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که دفترچه معتبر بیمه سلامت دارند، می‌توانند از هشت خدمت ستاره دار مانند کار درمانی و توان بخشی آسیب شنیداری که قبلا تحت پوشش بیمه پایه نبود، برخوردار شوند.

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت بیان کرد: این هشت خدمت شامل کار درمانی، توان بخشی آسیب شنیداری، مشاوره یا تجویز سمعک و ارزیابی و کنترل دوره‌ای، درمان اختلالات گفتار و زبان و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی خواهد بود.

ناصحی گفت: با امضای این تفاهم نامه و تخصیص بودجه در نظر گرفته شده توسط سازمان برنامه و بودجه، افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که دفترچه بیمه سلامت معتبر دارند، از این خدمات برخوردار خواهند شد.

او افزود: این اقدام، گام بلندی برای اجرای قانون جهت پوشش مناسب بیمه‌های پایه برای خدمات توان بخشی خواهد بود. امیدواریم بتوانیم در ماه‌های آتی این تفاهم نامه را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: در گام‌های بعد امیدواریم سایر خدماتی که در حال حاضر تحت پوشش نیستند را نیز پوشش داده و سایر بیمه‌های پایه نیز در این زمینه همکاری مناسبی داشته باشند. همچنین امیدواریم مجلس شورای اسلامی برای اعتبارات لازم این اقدام در بودجه ۱۴۰۰ همکاری لازم را داشته باشند.

برچسب ها: معلولیت ، بهزیستی ، پوشش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: