کد خبر: ۲۶۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 28
یک متخصص عفونی بیمارستان شهدای تجریش بزرگترین معضل مراکز درمانی را افزایش بیماران کرونایی و بدحالی دانست که با حال عمومی وخیم به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.
 شفاآنلاین>سلامت> دکتر علیرضا فاطمی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۹ ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور می‌گذرد، اظهار کرد: متاسفانه با وجود سپری شدن فصل گرما و تمام هشدارهایی که داده شد باز هم در اولین ماه‌های پاییز با رشد روز افزون بیماری مواجه شده‌ایم.

به گزارش شفاآنلاین: عضو هیئت علمی دانشگاه ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به کرونا افزود: در شرایطی قرار داریم که اکثر بیمارستانهای تهران جای خالی برای بستری ندارند.

این متخصص عفونی بیمارستان شهدای تجریش با اشاره به این که به دلیل خستگی و فرسودگی و افزایش مبتلایان در بحران کرونا، توان کادر درمان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: در پیک اخیر کرونا با مبتلا شدن کادر درمان، متاسفانه با کمبود تعداد نیروی انسانی مواجه هستیم و این امر قطعا در دراز مدت به درمان ناکافی بیماران منجر خواهد شد.

دکتر فاطمی تاکید کرد: باید مردم با جدیت بیشتری توصیه‌های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دنبال کنند.

وی استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را ضروری دانست و هشدار داد: صرفا به استفاده از الکل اکتفا نکنید و در اولین فرصت شست و شوی دست‌ها را با دقت انجام دهید.

دکتر فاطمی با بیان این که افراد باید بلافاصله بعد از علامت دار شدن سریعا اقدام به قرنطینه کنند، توضیح داد: با این کار و به حداقل رساندن ارتباطات، زنجیره انتقال ویروس به حداقل ممکن خواهد رسید.

متخصص عفونی بیمارستان شهدای تجریش با تاکید بر این که یکی از مهمترین اقداماتی که در پیشگیری از کووید ۱۹ تاثیر آن به اثبات رسیده استفاده از ماسک مناسب است، توضیح داد: بهترین ماسک برای استفاده عموم مردم ماسک‌های استاندارد سه لایه است که حتما باید از داروخانه‌ها و مراکز معتبر تهیه شود. حداکثر استفاده از ماسک سه تا چهار ساعت است و فورا بعد از مرطوب شدن لایه داخلی باید ماسک دور انداخته شود.

وی با بیان اینکه در روزهای بارانی امکان مرطوب شدن ماسک بیشتر از روزهای گرم و خشک سال است، ادامه داد: اگر به دلیل بارش باران متوجه شدید ماسک نمناک است باید هر چه سریعتر ماسک خود را تعویض کنید.

دکتر فاطمی درباره استفاده از پروتکل‌های دارویی نیز توضیح داد: طی ماه‌هایی که گذشت برخی داروها به لیست درمان بیماران کرونا اضافه و برخی داروها نیز اثبات شد که کارایی لازم را ندارد و از دستورالعملها خارج شد. داروهای موثر در درمان کووید در قالب کارآزمایی‌های بالینی  باید مورد تایید کمیته‌های مربوط به درمان کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها برسد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بزرگترین معضل مراکز درمانی را افزایش بیماران کرونایی و بدحالی دانست که با حال عمومی وخیم به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و ادامه داد: این بیماران نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه دارند ولی با توجه به محدود بودن تخت‌های مراقبت‌های ویژه، بیمارستانها با چالش جدی کمبود تخت روبرو هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی در خاتمه ضمن ابراز نگرانی از شیوع روزافزون مبتلایان به کرونا گفت: متاسفانه در پیک‌های جدید این بیماری بسیاری از افراد حتی بدون هیچ بیماری زمینه‌ای به فرم‌های شدید این بیماری مبتلا شده‌اند بنابراین باید توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا بیش از پیش مورد توجه باشد.

ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: