کد خبر: ۲۶۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 26
سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان لرستان را تشریح کرد.

شفاآنلاین>سلامت>سیما سادات لاری درباره وضعیت بیماری در استان لرستان گفت: پس از گذر از خیز جدی بیماری در تیرماه سال جاری، از اوایل شهریورماه، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان، مجدداً روند افزایشی به خودگرفته و به شکل نگران‌کننده‌ای در حال امتداد است.

به گزارش شفاآنلاین:لاری افزود: هم‌اکنون شهرستان چگنی در این استان در وضعیت خطر متوسط بیماری، شهرستان‌های بروجرد و رومشکان در وضعیت هشدار و مابقی شهرستان‌های استان، یعنی ۸ شهرستان دیگر، در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند و در این بین، الیگودرز، پلدختر، درود و کوهدشت در لیست ۴۳ شهرستان بحرانی کشور قرار دارند.

به گفته لاری میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان لرستان، درمراکز عمومی ۷۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۶۵ درصد گزارش شده است.

وی بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان لرستان را در ادارات و سازمان‌های دولتی و کمترین میزان رعایت را در پاساژها و آرامستان‌ها اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت هشدار داد: در هفته گذشته، بروز موارد بستری در استان لرستان، حدود ۴۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، گزارش شده است که نرخ بروز، در این شاخص، با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد؛ همچنین بروز موارد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا در این استان، ۳۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که این تعداد نیز بالاتر از میانگین کشوری است.

لاری گفت: در زمان حاضر ۳۸۱ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان لرستان بستری هستند که ۸۸ نفر از این بیماران، به علت شرایط بالینی نامناسب، در بخش مراقبت‌های ویژه حضوردارند. 

لاری خاطرنشان کرد: بر اساس پیشنهاد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا، امروز، اعمال محدودیت‌های شغلی در ۴۳ شهرستان کشور که با وضعیت حاد بیماری مواجهند آغاز شده و فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهرستان‌های یادشده به مدت یک هفته ممنوع است.

وی ادامه داد: از امروز تا پایان آبان، حضور کارکنان دولت، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مستقر در تهران به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته و مقرر است با انجام دورکاری و بهره‌گیری از روش‌های الکترونیک، در ارائه خدمت به شهروندان وقفه‌ای حاصل نشود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: