کد خبر: ۲۶۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 26
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از امروز تا پایان آبان ماه با حضور کارکنان دولت، دستگاه‌های اجرایی و نهادها و موسسات مستقر در کلانشهر تهران به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

شفاآنلاین>اجتماعی>«سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در مورد شیوع ویروس کرونا در استان لرستان بیان کرد: پس از گذر از شیب جدی کرونا از اوایل شهریور ماه نمودار موارد ابتلا و بستری در این استان مجدداً روند افزایشی به خود گرفت و شیب صعودی موارد ابتلا به بستری به شکل نگران‌کننده‌ای در استان لرستان در حال امتداد می‌باشد.

به گزارش شفاآنلاین:لاری ادامه داد: همچنان شهرستان چگینی در این استان در وضعیت خطر متوسط بیماری و شهرستان‌های بروجرد و رومشگان در وضعیت هشدار و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند و در این بین شهرستان علیگودرز، پلدختر، درود و کوهدشت در لیست ۴۳ شهرستان بحرانی کشور می‌باشند.

لاری با اشاره به درصد رعایت پروتکل‌های این استان گفت: میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان لرستان در مراکز و اماکن عمومی ۷۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۶۵ درصد گزارش شده است، بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان در ادارات و سازمان‌های اداری و کمترین آن در پاساژها و آرامستان‌ها گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در هفته‌ گذشته بروز موارد مثبت بستری در استان لرستان حدود ۴۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است که نرخ این شاخ با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است و همچنین بروز موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری ۳۰ نفر به ازای هر ۱ میلیون نفر جمعیت گزارش شده که این میزان بروز هم در این شاخص بالاتر از میانگین کشوری است.

لاری بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۳۸۱ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان و مراکز استان است که ۸۸ نفر آنها به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

وی افزود: بر اساس پیشنهاد کمیته امنیت اجتماعی و انتظامی ستاد ملی و مصوبه این ستاد امروز اعمال محدودیت‌های شغلی در ۴۳ شهرستان کشور که با وضعیت حادی مواجه هستند آغاز شده و فعالیت مشاغل گروه های ۲ و ۳ و ۴ در شهرستان‌های یاد شده ممنوع می‌باشد.

لاری در پایان گفت: همچنین از امروز تا پایان آبان ماه با حضور کارکنان دولت، دستگاه‌های اجرایی و نهادها و موسسات مستقر در کلانشهر تهران به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته و مقرر است که با بهره گیری از روش‌های الکترونیک و دورکاری در ارائه‌ی خدمات به شهروندان خللی ایجاد نشود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: