کد خبر: ۲۶۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 26
مطالبه کارگران از مجلس؛
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار کشور گفت: درآمد تامین اجتماعی از طریق منابع حاصل از حق بیمه کارگران است و به این سازمان به عنوان یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی نگاه شود.

شفاآنلاین>اجتماعی>در جلسه ۱۸ تيرماه هیات دولت مصوب شد، مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در قالب شرکت‌های دولتی واگذار شود.

به گزارش شفاآنلاین:سازمان تامین اجتماعی نیز مکلف است در قبال دریافت این مبلغ از دولت، متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند. بعد از دریافت این منابع از طرف دولت سازمان تامین اجتماعی بلافاصله با صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان را با احتساب رقم متناسب سازی افزایش داد.

اما چند روزی است که صحبت از بازگرداندن نیمی از این بودجه از طرف سازمان تامین اجتماعی به دولت در مجلس مطرح شده و قرار است امروز این مسئله در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

به همین منظور اولیا علی بیگی رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره اظهار کرد: دولت و مجلس به این موضوع واقف هستند و در نثر صریح قانون نیز آمده که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی و غیردولتی است و منابع حاصل از این سازمان از طریق حق بیمه‌ها حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد درآمد سازمان تامین اجتماعی از طریق حق بیمه ها حاصل می‌شود، گفت: متاسفانه دولت‌ها و مجلس‌ها شناخت واقعی نسبت به این سازمان ندارند و انتظار میرود با توجه به این که درآمد تامین اجتماعی از طریق منابع حاصل از حق بیمه کارگران به این سازمان پرداخت شده است، به عنوان یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی نگاه کنند نه به عنوان  یک سازمان حمایت گر اجتماعی.

علی بیگی با بیان اینکه با توجه به این که این سازمان غیردولتی است و خودکفاست، حق تعیین تکلیف برای منابع این سازمان را دولت‌ها و مجلس‌ها ندارند، گفت: بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی است و این بدهی از طریق همان تکالیفی که مجلس مشخص کرده و دولت به آن وظایف عملی نکرده ایجاد شده است.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار کشور با بیان اینکه قبل از هر تصمیم گیری به دغدغه کارگران توجه کنند، بیان کرد: در قانون آمده که دولت مکلف است هر ساله ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی تا پایان برنامه ششم توسعه پرداخت کند در صورتی که این اتفاق نیفتاده و بعد از مدت‌ها ۳۲ هزار میلیارد تومان به عنوان بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی مصوب شد که در قالب شرکت‌های واگذار شود، اما مجلس به جای پیگیری از دولت برای پرداخت بدهی خود به این سازمان آن را دور می‌زند.

وی با اشاره به اینکه امروز در صحن علنی مجلس موضوع بازگرداندن نیمی از منابعی که دولت بابت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده بود مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: از مجلس انتظار داریم به‌ اموال سازمان تامین اجتماعی تعرض نکند و پرداخت طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت را پیگیری کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: