کد خبر: ۲۶۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 25
جهانپور گفت: ایران در پی یافتن درمانی موثر برای کرونا در سطح جهان، حضور چشمگیری داشته است.

شفاآنلاین>سلامت>کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در صفحه شخصی خود نوشت: کارآزمایی بالینی Solidatory درپی یافتن درمانی موثر برای کووید ۱۹ توسط ‎سازمان جهانی بهداشت راه اندازی شده و یکی از بزرگترین مطالعات درمان ‎کروناست که تقریباً ۱۲۰۰۰ بیمار را در ۵۰۰ بیمارستان در بیش از ۳۰ کشور جهان ثبت نام کرده است و ایران در آن حضور چشمگیر و موثری دارد.

به گزارش شفاآنلاین:در پیش نویس ارزیابی ۶ ماهه اول بر خلاف برخی مطالعات دیگر در اروپا و آمریکا به نظر می‌رسد ‏داروی رمدسیویر، لوپیناویر، هیدروکسی کلروکین و اینترفرون تاثیری اندک روی مبتلایان به کووید ۱۹ و کاهش میزان مرگ و میر آنها داشته اند .

انتشار این پیش نویس در ۲۴ مهر، واکنش شرکت آمریکایی گیلئاد سازنده رمدسیویر را درپی داشت. اما سازمان غذا و داروی آمریکا این دارو را بر اساس مطالعات شرکت سازنده، برای درمان ‎کرونا تایید کرد. این تایید زودهنگام از سوی کارشناسان WHO مورد انتقاد واقع شده است.

شرکت گیلئاد بیانیه داده که این دارو تایید شده و برای استفاده موقت در درمان کووید ۱۹ در بیش از ۵۰ کشور تأیید یا مجاز شده است. عده‌ای در ایران هم خیلی اتفاقی!.  مطالعه‌ای که با مشارکت ایران تا این لحظه اثر بخشی این دارو را مشکوک کرده  و زیر سوال می‌برند.

 



برچسب ها: کارآزمایی ، آزمایش ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: