کد خبر: ۲۶۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 25
رئیس جمعیت هلال احمر اقدامات این جمعیت در اجرای طرح ملی «نذر آب ۳» را تشریح کرد و از بهره‌مندی حدود ۲۰ هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی در قالب این طرح خبرداد.

شفاآنلاین>اجتماعی>دکتر کریم همتی با تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر در اجرای طرح ملی «نذر آب ۳» که از نیمه شهریور تا ۲۱ مهر ماه سال جاری برگزار شد، گفت: سومین مرحله اجرای طرح «نذر آب» در ۶ شهرستان نیکشهر، چابهار، هامون، نیمروز، ایرانشهر و خاش استان سیستان و بلوچستان، سه شهرستان نهبندان، سربیشه و خوسف استان خراسان جنوبی، یک شهرستان ریگان استان کرمان و دو شهرستان بندرلنگه و حاجی آباد استان هرمزگان که تنش های آبی دارند، برگزار شد.

به گزارش شفاآنلاین:همتی افزود: در اجرای این طرح ملی داوطلبانه و بشردوستانه از توان استان های برخوردار از جمله زنجان، مرکزی، قزوین، گلستان، قم، تهران، یزد، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، بوشهر و فارس به عنوان استان های معین شهرستان های یادشده و استان های همدان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خوزستان، گیلان، البرز، سمنان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، مازندران و کیش نیز به عنوان استان های پشتیبان استفاده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام ۱۷۲ پزشک شامل پزشکان متخصص، عمومی، دندانپزشک، پیراپزشک، جراح و .. به مناطق محروم و کم برخوردار سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان، گفت: در این مدت ۱۹ هزار و ۹۴۲ نفر از بیماران و نیازمندان این مناطق از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان هلال احمر بهره‌مند شدند و خدمات ارائه شده به هموطنان در این مناطق به ارزش نهایی ۹ میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۹۰۷ هزار ریال بوده است.

وی اضافه کرد: خدمات ارائه شده از سوی ۵۲ پزشک متخصص به ۹۷۲۴ بیمار و بهره ور، ۲۷ پزشک عمومی به ۵۵۴۸ بیمار و بهره ور ،۱۶ دندانپزشک به ۱۵۸۰ بهره ور، ۶۹ پیراپزشک به ۵۴۳۳ بیمار و بهره ور و ۴۶۹ خدمات جراحی برای ۴۶۹ بیمار و بهره ور بوده است.

توزیع حدود ۳ میلیارد ریال اقلام و تجهیزات بهداشتی

همتی درباره توزیع اقلام بهداشتی میان افراد مناطق محروم و کم برخودار استان هایی که طرح «نذر آب ۳» در آن اجرا می شد، تاکید کرد:  ۲۷ هزار و ۷۰۹ عدد تجهیزات پزشکی مصرفی و ۲۳۲ عدد تجهیزات پزشکی غیر مصرفی به ارزش نهایی ۲ میلیارد و ۶۹۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال استفاده شده است.

وی افزود: ۳۱۳۸ قلم دارو به ارزش ریالی پنج میلیارد و ۶۷۳ میلیون و ۶۴ هزار و ۱۳۰ ریال، ۵۶۵۲ بسته مواد غذایی به ارزش ریالی ۱۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال، ۱۲ هزار و ۸۸۹ بسته بهداشتی به ارزش ریالی پنج میلیارد و ۳۴۰ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال،۵۳۰۲ بسته لوازم التحریر به ارزش ریالی پنج میلیارد و ۶۳۵ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال، ۴۳۱۱ بسته اسباب بازی به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۳۳۴ میلیون و ۸۸۹ هزار ریال، ۵۲ هزار و ۸۲ عدد سایر اقلام حمایتی به ارزش ریالی ۳۶ میلیارد و ۱۳۴ میلیون و ۷۴۶ هزار ریال، ۶ میلیون و ۵۰ هزار و ۱۵۲ عدد بطری آب معدنی به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۷۸ میلیون و ۱۲۰ هزار ریال و ۲۷۳ عدد تانکر آب به ارزش ریالی پنج میلیارد و ۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و جمع ارزش نهایی ۷۷ میلیارد و ۷۸۵ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۹۲۹ ریال میان متاثران از خشکسالی در چهار استان توزیع شده است.

توزیع حدود ۱۱ هزار قلم کالای کمک آموزشی

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع اقلام فرهنگی در میان افراد مناطق محروم و کم برخوردار گفت: در حوزه آموزشی ۱۰ هزار و ۹۰۱ اقلام کمک آموزشی به ارزش ریالی ۶۳۷ میلیون و ۴۶۸ هزار ریال میان ۱۴ هزار و ۶۲۰ بهره ور و در حوزه فرهنگی هم اقلامی به ارزش یک میلیارد و ۵۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال میان ۸۴۰۳ بهره ور توزیع شده است.

وی به اقدامات این جمعیت در حوزه بهداشت اشاره و اظهارکرد: در این حوزه به ۱۰ هزار و ۱۴۵ بهره ور به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۲۴۴ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال و در سایر حوزه ها به تعداد ۱۴ هزار و ۹۰۹ بهره ور به ارزش ریالی ۲۲ میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال خدمات متنوعی ارائه شده است. جمع ارزش نهایی این خدمات در حوزه های آموزشی، فرهنگی، بهداشت و محیط ۲۶ میلیارد و ۸۲۸ میلیون و ۴۶ هزار و ۹۷۸ ریال بوده است.

استفاده از توان عملیاتی ۱۲۲ خودروی عملیاتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر همتی درباره استفاده از توان عملیاتی خودروهای امدادی برای اجرای طرح نذر آب در مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: در اجرای طرح ملی «نذر آب ۳» در چهار استان دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان از توان عملیاتی ۴۸ خودروی امدادی و ۷۴ خودروی پشتیبانی مجموعا ۱۲۲ خودرو استفاده شده است.

برچسب ها: کرونا ، بهداشتی ، خدمات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: