کد خبر: ۲۶۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 25
دانشمندان انگلیسی با انجام تحقیقات گسترده اعلام کردند خطر وجود علائم بلند مدت کووید ۱۹ در بدن برخی افراد بیشتر است.

شفاآنلاین>سلامت>کرونای بلند مدت درباره کسانی به کار می‌رود که دوره بهبودی کرونا را طی کرده اند، اما همچنان شاهد عوارض و علائم بلند مدت بیماری هستند. علائم بیماری در این افراد به طور معمول بسیار طولانی‌تر از دیگر بیماران است و ممکن است ماه‌ها پس از بهبودی نیز مشاهده شود.

به گزارش شفاآنلاین:در جدیدترین تحقیقات دانشگاه کینگ لندن مشخص شد خانم‌ها بیشتر از آقایان دچار کرونای بلند مدت می‌شوند.

کلیر استیو، محقق این مطالعه گفت: همانطور که اطلاعات به ما نشان داد که مردان بیشتر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند، اما زنان بیشتر از مردان دچار کرونای بلند مدت می‌شوند.

این دانشمند افزود: افراد مسن و بالای پنجاه سال، افرادی که دارای اضافه وزن هستند و همچنین کسانی که مبتلا به آسم هستند از شانس بیشتری برای ابتلا به کرونای بلند مدت برخوردار هستند.

استیو درباره این بیماری توضیح داد: کسانی که علائمی بیشتر از سرفه را دارند و بیش از یک نوع علامت را تجربه می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که به عوارض طولانی مدت کرونا مبتلا شوند.

این تحقیق به صورت آنلاین و با استفاده از اپلیکیشن‌های ردیابی بیماران کرونایی  صورت گرفته است.

تیم اسپکتور، مسئول اپلیکیشن‌های ردیابی بیماران کرونایی گفت: داده‌های ما نشان می‌دهد که از هر ده نفر که حدود یک ماه از بهبودی آن‌ها می‌گذرد، یک نفر دچار کرونای بلند مدت شده و دچار عوارض این بیماری می‌شود.

او افزود: طبق بررسی ها از بین پنجاه بهبود یافته کرونایی که سه ماه از بهبودیشان می‌گذرد، یک نفر از کرونای بلند مدت رنج می‌برد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: