کد خبر: ۲۶۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 21
تا زمانی که سطح قند خون را حفظ کنید، دیابت نوع ۲ تقریبا منتفی است، این در حالی است که ثابت شده برخی میوه‌ها سطح قند خون را تثبیت می‌کنند.
 شفاآنلاین>سلامت>دیابت نوع ۲ یک بیماری مزمن است که در آن سطح قند خون مدام افزایش می‌یابد و مستلزم کشف راه‌های آسان برای حفظ ثبات آن است.
به گزارش شفاآنلاین: قند خون یا گلوکز به عنوان قند اصلی موجود در خون شناخته می‌شود. بدن از طریق غذا خوردن که برای انرژی و مواد مغذی لازم است قند خون دریافت می‌کند.
 
قند خون بالا می‌تواند به عروق خونی که اندام‌های حیاتی را تأمین می‌کنند، آسیب رساند. پانکراس، یکی از اعضای موجود در ناحیه شکم، معمولاً موظف به ترشح انسولین برای تنظیم سطح قند خون است. در صورت ابتلا به دیابت نوع ۲، پانکراس نمی‌تواند انسولین کافی را برای تنظیم قند خون تامین کند. افراد دیابتی هم  به طور نامتناسب در معرض خطر افزایش سطح قند خون قرار دارند.
 
روش‌هایی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها با تصمیم گیری های غذایی سالم، سطح قند خون را کاهش داد.
 
بلوبری، داروی شفابخش بیماران دیابتی
 
شواهد نشان می‌دهد که برخی از مواد مغذی دارای خاصیت کاهش قند خون هستند که مهمترین آن‌ها میوه بلوبری است؛ تحقیقات نشان می‌دهد که بلوبری یک داروی گیاهی رایج است که برای کاهش سطح قند خون در افراد دیابتی نوع ۲ استفاده می‌شود.
 
براساس یک مطالعه عصاره بلوبری(حاوی معادل ۵۰ گرم میوه تازه است) میزان قند خون را در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ به طور موثرتری نسبت به دارو‌های مسکن کاهش می‌دهد.
 
با خوردن این میوه خوش رنگ سطح قند خون خود را کاهش دهید

مطالعه دیگری که طی مدت هشت هفته انجام شد، نشان داد که یک رژیم غذایی غنی از بلوبری تازه ترشح انسولین را در بزرگسالان مبتلا به سندرم متابولیک (گروهی از شرایط که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد) بالا می‌برد.
 
کارشناسان معتقد هستند که بلوبری مشابه برخی از دارو‌های کاهش دهنده قند خون از اختلال و جذب کربوهیدرات در روده جلوگیری می‌کند و می‌تواند باعث افزایش قند خون شود، زیرا نسبتا سریع به گلوکز تجزیه می‌شوند.
 
مطالعات انجام شده  روی حیوانات نشان می‌دهد که آنتوسیانین موجود در بلوبری نیز می‌تواند ترشح انسولین را تحریک کند. علاوه بر کاهش مصرف کربوهیدرات و افزودن بلوبری به رژیم غذایی، باید دست کم ۲ ساعت و نیم در هفته فعالیت داشته باشید.

yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: