کد خبر: ۲۶۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 21
۷۰ هزار پرستار طی ماههای گذشته در کشور در خط مقدم این دفاع ملی هستند. تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفر آنها به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون سازمان نظام پرستاری از استخدام بیش از ۷۶۵۰ پرستار در بیمارستان های وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: اکنون حدود ۶ هزار پرستار به علت ابتلا به بیماری کووید۱۹ در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند.حمیدرضا 
به گزارش  شفاآنلاین:عزیزی  افزود: پرستاران به عنوان مدافعان خط اول مبارزه با کرونا واقعا جان خود را کف دست گرفته اند و برای مراقبت و نجات بیماران فداکاری می کنند. حدود ۷۰ هزار پرستار طی ماههای گذشته در کشور در خط مقدم این دفاع ملی هستند. تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفر آنها به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند، حدود ۲۶ هزار نفر آنها درمان شدند اما از این تعداد ۵۴ نفر تاکنون جان باخته اند و البته اکنون حدود ۵ تا ۶ هزار پرستار به علت ابتلا به بیماری کووید۱۹ در مرخصی استعلاجی هستند.وی ادامه داد: در مورد دسترسی به وسایل پیشگیرانه مانند ماسک، شیلد (محافظ صورت)، دستکش و لباس محافظ پرستاران، وضعیت نسبت به ماههای اول اپیدمی کرونا بهتر شده اما همچنان در برخی بیمارستانها گزارش هایی داریم که این اقلام به صورت سهمیه بندی به پرستاران داده می شود، این مساله شایسته نیست زیرا حداقل هایی که باید در اختیار یک رزمنده مدافع سلامت داده شود، همین لوازم حفاظتی است و باید با گشاده دستی بیشتری این اقلام در اختیار پرستاران قرار گیرد.معاون سازمان نظام پرستاری از استخدام ۷۶۵۰ پرستار در بیمارستانهای وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: قرار است از حدود ۳۵۰۰ مجوز استخدامی سازمان تامین اجتماعی، ۲۶۵۰ سهمیه برای استخدام پرستاران در این سازمان اختصاص پیدا کند. وزارت بهداشت هم قول داده تا سه ماه آینده حداقل پنج هزار پرستار استخدام کند. قرار است اولویت استخدام با پرستارانی باشد که در ماههای گذشته در بخش های کرونا به صورت شرکتی فعالیت کرده اند. اگر این اتفاق بیفتد، با توجه به خستگی پرستاران می تواند روح تازه ای در بین کادر پرستاری ایجاد کند.
برچسب ها: پرستار ، مبتلا ، کویید19
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: