کد خبر: ۲۶۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 20
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: نوسانات نرخ ارز تاثیر مستقیم بر بازار خودرو دارد به همین جهت از ابتدای امروز با کاهش نرخ ارز قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی کاهش یافته است.

شفاآنلاین>اجتماعی> سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به آغاز سیر نزولی نرخ ارز در بازار آزاد گفت: حدود ۲ ماه است که در بازار خودرو خریدار واقعی وجود ندارد این امر به دلیل افزایش شتابان قیمت خودرو در بازار آزاد بوده است که به دنبال آن  معاملات به صفر رسیده است. همچنین قیمت‌های سر به فلک کشیده‌ای که در فضای مجازی وجود داشت نیز صرفا قیمت پیشنهادی بود چراکه با افزایش نرخ ارز  قیمت خودرو نیز روند صعودی داشت.

به گزارش شفاآنلاین:موتمنی افزود: کاهش چشمگیر نرخ ارز که از دیروز شاهد آن هستیم، علاوه  بر  بازار خودرو در  بازار‌های موازی تاثیر گذار بوده است، به طوری که اُفت ۳ هزار تومانی نرخ دلار باعث کاهش قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی  شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو  اظهار کرد: با کاهش نرخ ارز قیمت خودرو‌های داخلی بین ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان  اُفت کرد  و خودرو‌های مونتاژی  بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشتند.

تاثیر نرخ ارز بر بازار خودرو چه بود؟

موتمنی بیان کرد: باوجود  اینکه نرخ خودرو کاهش یافته معامله‌ای در بازار انجام نمی‌شود چرا که توان خرید مردم کاهش یافته است و نمی‌توان برای یک خودرو  قیمت مشخصی  را تعیین کرد ، البته قیمت‌های موجود در فضای مجازی تقریبی  و غیر واقعی است، به عنوان مثال پراید ۱۳۱ که در دوران اوج افزایش قیمت به ۱۲۸ میلوین تومان  یا بیشتر رسیده بود هم اکنون حدود ۱۱۶  میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شده است.  

او گفت: اگر کاهش قیمت ارز در رو‌زهای بعدی ادامه داشته باشد قیمت خودرو نیز همسو  با نرخ ارز کاهش می‌یابد و  معتقدم نرخ ارز بر بازار خودرو تاثیر مستقیم دارد، افزایش شتابان  قیمت ارز در روز‌های گذشته عامل اصلی رشد قیمت خودرو در بازار بود چراکه افراد نگاه سرمایه‌ای به خودرو دارند.

برچسب ها: کاهش ، خودرو ، قیمت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: