کد خبر: ۲۶۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 20
قبل از اینکه به غذا‌های واقعی که می‌توانند انرژی بیشتری به شما بدهند نگاهی بیندازیم، بیایید مختصراً در مورد چگونگی دریافت انرژی بهینه صحبت کنیم. افرادی که در طول روز با انرژی هستند چند کار اساسی انجام می‌دهند!

شفاآنلاین>سلامت> آیا می‌دانید در وسط روز به "به یک انتخاب خوب" احتیاج دارید؟ ممکن است انرژی شما درست قبل از ترک کار از بین برود؟

 به گزارش شفاآنلاین:بسیاری از ما در طول روز در یک لحظه خاص احساس خستگی می‌کنیم - شاید به اندازه کافی نخوابیده اید، یا شاید والدین تازه کاری هستید و فقط به دلیل خواباندن کودک به اندازه کافی شب‌ها نمی‌خوابید. حتی ممکن است مشکل خواب داشته باشید و احتیاج به تصحیح عادت‌های خواب خود دارید.

چه می‌شود اگر برخی غذا‌ها وجود داشته باشند که به افزایش انرژی شما کمک کنند و در واقع برای تان سالم هستند؟

قبل از اینکه به غذا‌های واقعی که می‌توانند انرژی بیشتری به شما بدهند نگاهی بیندازیم، بیایید مختصراً در مورد چگونگی دریافت انرژی بهینه صحبت کنیم. افرادی که در طول روز با انرژی هستند چند کار اساسی انجام می‌دهند:

• برای حفظ سطح قند خون و انرژی به طور مساوی در طول روز، بهتر است هر ۲ تا ۳ ساعت یکبار میان وعده میل کنید.

• داشتن ترکیبی متعادل از مواد مغذی - پروتئین، چربی و کربوهیدرات - به اطمینان از انتشار آهسته و پایدار انرژی در طول روز کمک می‌کند.

• طیف گسترده‌ای از میوه‌ها و سبزیجات به ما اطمینان می‌دهد که ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز از این غذا‌های شگفت انگیز را دریافت می‌کنیم!

علاوه بر خوردن غذا‌های سالم، متعادل و میان وعده‌هایی که در طول روز وجود دارد، غذا‌های زیادی هستند که می‌توانند به تقویت سریع سیستم ایمنی کمک کنند. اگرچه اغلب اوقات که ما خسته ایم، به غذا‌های "فست فود" روی می‌آوریم، اما این‌ها کار مفیدی جهت تقویت استقامت بدن بدون افزایش وحشتناک قند انجام نمی‌دهند. بیایید در این مقاله نگاهی به غذا‌های افزایش انرژی بیاندازیم:

۱. کافئین

در آغاز یک صبح معمولی، نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای نه تنها باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی می‌شود، بلکه عملکرد مغز را نیز تقویت می‌کند. همچنین منبع مهمی از آنتی اکسیدان‌ها هستند و احتمالاً باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های کبدی می‌شود.

گفته می‌شود کافئین برخی از انتقال دهنده‌های عصبی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که می‌توانند خلق و خوی، واکنش، یادگیری و هوشیاری را بهبود بخشند.

۲. برگ نعناع

ژورنال انجمن بین المللی تغذیه ورزشی می‌گوید: تصور بر این است که نعناع باعث افزایش غلظت اکسیژن مغز می‌شود، که می‌تواند منجر به افزایش انرژی شود - بنابراین این یک انتخاب عالی برای اواسط روز است تا بعد از ظهر شما پر انرژی باشد.

۳. زنجبیل

باور عمومی بر این است که زنجبیل موجب بهبود گردش خون و قند خون، خستگی را کاهش می‌دهد. این ماده مغذی، خوشبو و معطر همچنین ممکن است به مبتلایان میگرنی کمک کند - حتی با داروی سوماتریپتان و عوارض جانبی کمتر نیز قابل مقایسه باشد.

اضافه کردن برخی از غذا‌های خاص به طور منظم به رژیم غذایی می‌تواند به افزایش انرژی کلی به طور طولانی مدت کمک کند. آن‌ها نه تنها مزایای سلامتی زیادی را یکجا ایجاد می‌کنند بلکه مستقیم یا غیرمستقیم انرژی را افزایش می‌دهند.

۴. کینوا

اینکا‌ها معتقدند استقامت رزمندگانشان را با مصرف کینوا افزایش می‌دهند - این دانه به عنوان دانه فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است.

کینوا غنی‌ترین پروتئین موجود در غلات و همچنین یک پروتئین کامل است که حاوی ۹ اسید آمینه ضروری بدن است. این ماده مغذی حاوی آهن از جمله مواردی است که می‌تواند به تقویت عملکرد مغز کمک کند، زیرا مغز حدود ۲۰ درصد اکسیژن خون را می‌گیرد. همچنین حاوی ریبوفلاوین (ویتامین B ۲) است که سوخت و ساز انرژی را در مغز و سلول‌های ماهیچه‌ای بهبود می‌بخشد و به این ترتیب به تولید انرژی مناسب در سلول کمک می‌کند.

۵- شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی کافئین و همچنین توبرومین است که هر دو به تقویت سطح انرژی کمک می‌کنند - شکلات تلخ، قند کمتر و پتانسیل تقویت انرژی بیشتری دارد.

۶. ماست

ماست دارای مقدار زیادی پروتئین است که می‌تواند باعث شود فرد احساس سیری طولانی‌تر کند، بنابراین احساس گرسنگی را از نظرتان دور می‌کند. محتوای چربی موجود در ماست یونانی نیز به نظر می‌رسد باعث تجربه رضایت بخش تری باشد!

۷. انواع توت‌ها

یک مطالعه نشان داده است که انگورفرنگی سیاه (blackcurrants) می‌تواند علائم فشار چشم ناشی از کار با کامپیوتر را بهبود بخشد - یک دلیل شایع خستگی در روز کاری. گوجی بری (Gojiberries) حاوی غلظت بالایی از ملاتونین است که می‌تواند باعث بهبود خواب شود، بنابراین انرژی بیشتری را در طول روز به ما می‌دهد.

گفته می‌شود که انواع توت‌ها و بری‌ها از بیماری‌های قلبی عروقی و برخی سرطان‌ها نیز جلوگیری می‌کنند. قند طبیعی سالم در این دارو‌های شیرین باعث افزایش سریع انرژی در روز می‌شود.

۸. عدس

عدس در تثبیت قند خون بسیار عالی عمل می‌کند، بنابراین منبع خوبی برای سوزاندن انرژی به طور پیوسته و آهسته است. عدس همچنین به افزایش ذخیره آهن کمک می‌کنند که می‌تواند برای تقویت انرژی نیز مفید باشد.

۹. گردو

آجیل‌ها حاوی چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین هستند که از تخلیه ناگهانی انرژی جلوگیری می‌کنند و انرژی شما را در طول روز به خوبی تامین می‌کنند.

۱۰. گیلاس

گیلاس یکی دیگر از منابع عالی ملاتونین است که به تجربه خواب بهترو با کیفیت در شب کمک می‌کند و در طول روز شما احساس سر زندگی بیشتری خواهید داشت.

۱۱. میوه‌های خشک

میوه‌های خشک منبع عالی انرژی هستند که بسیاری از مواد مغذی اساسی از جمله ویتامین A. B-۶، C؛ و D. را تأمین می‌کنند.

۱۲. ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا حاوی اسید‌های چرب امگا است که گفته می‌شود عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد و خستگی را کاهش می‌دهد - همچنین ویتامین B؛ و پروتئینی را فراهم می‌کند که می‌تواند به حفظ انرژی در طول روز کمک کند.

۱۳. چای سبز

این نوع چای حاوی مقداری کافئین است که میزان انرژی بدن را افزایش می‌دهد. این چای گرم و دلچسب همچنین موجب کاهش ۳۰ درصدی خطر ابتلا به سرطان پستان می‌شود!

کلام آخر

بنابراین بسیاری از غذا‌هایی که می‌خوریم می‌توانند به تقویت انرژی ما کمک کنند. آن‌هایی که از نظر کربوهیدرات متراکم و از نظر انرژی در دسترس باشند و یا با داشتن فیبر و پروتئین برای رهاسازی آهسته انرژی به خوبی عمل کنند، به افزایش قدرت و استقامت نیز کمک کنند.

به عنوان یک امتیاز، بسیاری از این مواد غذایی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند که نشان داده شده است در تولید انرژی در سلول‌ها نقش دارند؛ و همه آن‌ها مزایای سلامتی دیگری را نیز ارائه می‌دهند.

اضافه کردن این غذا‌ها به یک رژیم متنوع قطعاً به افزایش سطح انرژی در طول روز کمک خواهد کرد و برای جلوگیری از احساس کسالت و خستگی در اواسط روز مفید هستند.

برچسب ها: غذا ، تقویت ، انرژی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: