کد خبر: ۲۶۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 20
سرایت کرونا در فصل سرد بیشتر است
استاد اپیدمیولوژی، معتقد است که ایران در قله انتقال ویروس کرونا قرار دارد.

 شفاآنلاین>سلامت>علی اکبر حق دوست،  به وضعیت بد کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: رعایت کمتر از ۸۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی، به منزله مردودی در مقابله با انتقال ویروس کرونا است.

 به گزارش شفاآنلاین: حق دوست با گلایه از رفتار افرادی که به درستی از ماسک استفاده نمی‌کنند، گفت: متأسفانه یکی از رفتارهای غلط در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این است که بعضی‌ها وقتی می‌خواهند با شخص دیگری صحبت کنند، ماسک خود را زیر چانه قرار می‌دهند و این نهایت بی مبالاتی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، با تاکید بر اهمیت سختگیری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: ذات این ویروس، تغییر مداوم است. اما، عمده تغییرات در بروز و شیوع بیماری، توجیه کننده وضعیت فعلی نیست و به نظر من، شرایط فعلی ناشی از رفتار اشتباه ماست.

وی ادامه داد: البته کاهش حساسیت افراد نسبت به ویروس فقط متوجه ایران نیست و در همه دنیا این اتفاق افتاده است.

حق دوست در ارتباط با فصل شیوع بیماری‌های ویروسی در پاییز و زمستان، گفت: این ویروس می‌تواند در فصل سرما، به خاطر بسته شدن در و پنجره‌ها، بیشتر قابلیت انتقال داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، افزود: احتمالاً در هفته‌های آینده تمامی نقاط شهری و روستایی کشور گرفتار وضعیت خطرناک بیماری خواهند شد.

وی گفت: وضعیت فعلی مرگ و میرها در روزهای آینده همچنان صعودی خواهد بود و اگر ما همین امروز، پروتکل‌های بهداشتی را سفت و سخت رعایت کنیم، نتایج آن ظرف دو سه هفته آینده قابل رؤیت خواهد بود.

برچسب ها: کرونا ، فصل سرد ، شیوع
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: