کد خبر: ۲۶۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 20
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش حقوق پرستاران این سازمان خبر داد و گفت: حقوق پرستاران سازمان تأمین اجتماعی مشابه با وزارت بهداشت می‌شود.

شفاآنلاین>سلامت>مصطفی سالاری در جلسه‌ای با اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: بعد از وزارت بهداشت بیشترین تعداد پرستاران با سازمان تأمین اجتماعی همکاری دارند و ۱۶۵۰۰ پرستار در مراکز درمانی تأمین اجتماعی سراسر کشور مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند.

 به گزارش شفاآنلاین:سالاری با بیان اینکه تعداد زیادی از پرستاران شاغل در مراکز درمانی دولتی و خصوصی نیز بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی هستند، گفت: در مجموع ۷۰ هزار پرستار تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

سالاری با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در ماه گذشته اظهار داشت: با جذب و به کارگیری پرستاران پذیرفته شده در این آزمون که در حال انجام است، شاهد کاهش فشار کاری پرستاران و بهبود شاخص تعداد پرستار نسبت به تخت‌های بستری خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توسعه خدمات درمانی این سازمان را بر اساس سطح بندی مراکز درمانی کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت، توسعه خدمات درمانی بر اساس اولویت و به منظور تحقق عدالت در دسترسی به خدمات مورد توجه قرار می‌گیرد.

سالاری از نهایی شدن مطالعات مربوط به سطح بندی مراکز درمانی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به بیمارستان‌های موجود سازمان تأمین اجتماعی ۵۵۰ تخت اضافه می‌کنیم و توسعه و تجهیز مراکز موجود را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

جذب ۲۶۵۰ پرستار جدید در سازمان تأمین اجتماعی

امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: حدود ۱۶۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی سراسر کشور مشغول به کار هستند و مجموع تخت‌های بستری بیمارستان‌های تأمین اجتماعی ۹۲۰۰ تخت است و در مجموع از نظر شاخص تعداد پرستاران به نسبت تخت بیمارستانی در شرایط قابل قبولی قرار داریم و کمبود نیروی جدی در بخش پرستاری وجود ندارد.

وی از جذب ۲۶۵۰ پرستار جدید در سازمان تأمین اجتماعی بر اساس آزمون استخدامی که ماه قبل برگزار شده است، خبر داد و گفت: قانون ارتقای بهره‌وری از سال ۹۱ در سازمان تأمین اجتماعی اجرا می‌شود و پرداختی پرستاران به روز است.

برخورداری از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور مهمترین خواسته پرستاران است

محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری نیز در این جلسه گفت: با شیوع کرونا در کشور ۸ ماه از دفاع مقدس پرستاران می‌گذرد و پرستاران علاوه بر فعالیت‌های معمول وظایف جدیدی نیز برعهده گرفته‌اند.

وی افزود: در کشور ۱۹۳ دانشکده پرستاری داریم و در کل فعالیت‌های پرستاری بیش از ۲۵۰ هزار نفر مشغول به کار و یا تحصیل هستند و سازمان نظام پرستاری ۱۹۲ هزار عضو دارد.

میرزابیگی از خدمت رسانی ۱۱۰ هزار پرستار به بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: ۳۲ هزار نفر از پرستاران به بیماری کرونا مبتلا شده و ۶ هزار نفر از آنان به دلیل این بیماری از خدمت منفک شده و ۵۲ پرستار نیز به شهادت رسیده‌اند.

وی خدمت رسانی به بیماران را وظیفه‌ای مقدس برای پرستاران توصیف کرد و گفت: کار و خدمت به بیماران نسبت به پیگیری مطالبات در اولویت است و البته اگر مطالبات محقق شود، خدمت به مردم بهتر ارائه می‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری برخورداری از مزایای مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور را مهمترین خواسته پرستاران عنوان کرد و گفت: بخشی از اعضای جامعه پرستاری تحت پوشش تأمین اجتماعی و تابع قانون کار هستند که حدود ۴۰ هزار نفر اینگونه هستند و از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده می‌کنند.

میرزابیگی با اشاره به تصویب قانون بهره‌وری برای سرمایه انسانی کادر درمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظار جامعه پرستاری اجرای کامل این قانون در تمامی مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی و تأمین اجتماعی است.

وی تأمین نیروی کمک پرستار در مراکز درمانی را از دیگر مطالبات جامعه پرستاری برشمرد و گفت به ازای هر ۴ پرستار باید یک نفر کمک پرستار در بخش‌ها باشد و انتظار داریم این موضوع مورد توجه باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: