کد خبر: ۲۶۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 20
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر اینکه با رفتن به سمت هوای سرد ۱۰۰ درصد انتقال ویروس بیشتر خواهد شد، گفت:‌اگر مردم نکات بهداشتی لازم را رعایت نکنند ممکن است پاییز، زمستان و روزهای بدتری داشته باشیم.
 شفاآنلاین>سلامت>پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری  با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور اظهار داشت:از شهریورماه گفتیم شرایط خطرناک است اما نه مردم و نه دولت محدودیتی ایجاد نکردند.

به گزارش شفاآنلاین: طبرسی ادامه داد: همین اکنون اگر کاری نکنیم تا آخر آبانماه درگیر بوده و شاید شرایط بدتر از الان شود.اکنون ما با معضلی روبرو هستیم که با این روشهای در پیش گرفته شده نتوانستیم بیماری را کنترل کنیم.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه این بیماری درمان مشخصی ندارد، گفت:اگر بنشینیم و فقط بگوییم افراد مبتلا شوند و در بیمارستان انها را درمان کنیم و همه گیری صورت گیرد، این راه خطرناک است.

*تعداد مرگ و میر در ایران زیاد است

طبرسی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهایی که محدودیت‌های سخت تری اعمال کرده‌اند تعداد فوتی‌های زیر 10 نفر در روز دارند، ابراز داشت: متاسفانه تعداد مرگ و میر مبتلایان ما زیاد است و اگر همین رفتار ها را داشته باشیم باید بپذیریم این بیماری به این زودی ها ما را رها نخواهد کرد.

آمریکا واکسینه کردن مردم خود را به بهار سال آینده موکول کرده است

وی با اشاره به اینکه کروناواکسنی ندارد، تصریح کرد: همان کشورهایی که گفته اند واکسن می‌سازند؛ مانند آمریکا نیز واکسینه کردن مردم خود را به بهار سال آینده موکول کرده‌اند.

*واکس کرونا تا 2024 بدست جوانان و افراد فاقد بیماری زمینه‌ای نخواهد رسید

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری  افزود: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است تا سال 2024 واکسن به جوانان و افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند نخواهد رسید؛ در نتیجه باید توجه کنیم  اگر بیماری زمینه‌ای هم نداریم  نمی‌توانیم مطمئن باشیم که صدرصد از خطر مرگ ناشی از این ویروس در امان هستیم.

* مردم از برگزاری و رفتن به عروسی خودداری کنند

طبرسی با تأکید بر پرهیز مردم از برگزاری مراسم عروسی خاطرنشان کرد: این مراسم ها بسیار خطرناک است و مواردی داشتیم که در یک عروسی 40 تا 50 نفر مبتلا شده و از این تعداد حدود 10 نفر جان خود را از دست دادند.

* انتقال کرونا در پاییز و زمستان بیشتر خواهد بود

وی با  اشاره به اینکه فصل تابستان تمام شده و در آن زمان امکان تهویه هوا در منازل بیشتر بود و اما باز هم مشاهده کردیم تعداد مبتلایان زیاد بود، بیان داشت: باید توجه کنیم اکنون پاییز است و بسمت هوای سرد می‌رویم و و صدرصد انتقال ویروس بیشتر خواهد شد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به توصیه‌های بسیار مهم به مردم در جهت پیشگیری از ابتلا و انتقال ویروس کرونا به دیگر افراد، افزود: باید جدا از رفتن مسافرت  خودداری کنیم .

* افزایش زیاد مراجعه کنندگان به اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری

طبرسی با اشاره وضعیت بیمارستان مسیح دانشوری یادآور شد: در روزهای گذشته اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری روزانه 180 بیمار ورودی داشت اما بعد از تعطیلات هفته گذشته این آمار به 250 بیمار رسیده است.

وی  با تأکید بر اینکه هنوز چیزهای زیادی از این ویروس نمی دانیم، ابراز داشت:درخصوص اینکه گفته می‌شود برخی گروه های خونی نسبت به این بیماری مصونیت بیشتری دارند هنوز این موضوع قطعی نبوده و قابل اتکا نیست.

* دوسوم کادر درمان مسیح دانشوری مبتلا به کرونا شده‌اند

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری  با اشاره به شرایط حال حاضر بیمارستان مسیح دانشوری و کادر درمان این بیمارستان تصریح کرد:اکنون دو سوم کادر درمانی این بیمارستان به کرونا مبتلا شده  و برخی از افراد کادر درمان حتی دو یا سه مرتبه به این بیماری مبتلا شده اند.

* پاییز و زمستان سختی در پیش داریم

طبرسی با اشاره به جان باختن دو رئیس بیمارستان در هفته گذشته در اثر ابتلا به کرونا ، ادامه داد: اگر مردم نکات لازم را رعایت نکنند و نتوانیم شرایط را کنترل کنیم ممکن است پاییز و زمستان و روزهای بدتری داشته باشیم.

وی با اشاره به پیش بینی وزارت بهداشت مبنی بر داشتن مرگ 600 نفر در روز در آبانماه، متذکر شد: متاسفانه مشاهده می‌کنیم در حال طی کردن و رسیدن به این آمار روزانه هستیم.

* تعداد مبتلایان به کرونا بیشتر اسفند و فرودین

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری  با بیان اینکه  گفت: ظرفیت تست کرونای  ما محدود است و اگر بیشتر تست انجام شود ممکن است تعداد افراد مبتلا بیشتر هم خواهد شد.

طبرسی با اشاره به اینکه ویروس کرونا در حال چرخش در جامعه است، بیان داشت: همه افراد در خطر ابتلا قرار دارند؛ چراکه ممکن است افرادی در سیستم ژنتیکی خود دچار مشکل باشند و حساس بوده و این افراد دچار کرونا شوند.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک، شستن دستها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به عنوان اصول مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا ، خاطرنشان کرد: مردم باید از رفت و آمدهای غیر ضروری خود داری کنند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه تقریبا همه کشور در وضعیت قرمز قرار دارند، اظهار داشت: باید همه افراد مواظب  خود به ویژه سالمندان باشند.

فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: