کد خبر: ۲۶۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 19
شریعتمداری گفت: بیمه بیکاری افرادی که به علت شیوع بیماری کرونا بیکار شده‌اند و هنوز موفق به دریافت بیمه خود نشده‌اند، تا پایان همین ماه پرداخت‌ می‌شود.

شفاآنلاین>سلامت>محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم بررسی مشکلات پرستاران اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی، جامعه پرستاران یکی از مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند که در این ایام بسیار درگیر این بیماری شدند.

به گزارش شفاآنلاین:شریعتمداری با اشاره به اینکه کمیته مشترکی برای پیگیری مشکلات پرستاران تشکیل دادیم، افزود: یکی از آن تنظیم وحدت رویه برای رسیدگی به سخت و زیان آور بودن شغل پرستاری است که تصمیم مناسبی بود تا نحوه برخورد با پرستاران یکسان شود، برای برخی از پرستاران به ازای هر سال یک خدمت، ۳ ماه سخت و زیان آوری محاسبه می‌شد و برای برخی دیگر ۶ ماه، این تفاوت در احکام را حل خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره استخدام پرستاران، گفت: ۱۲ هزار نفر فارغ التحصیل پرستاری در کشور وجود دارد و سازمان تأمین اجتماعی هر ساله ۳ هزار و ۵۰۰ جذب دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر پرستار هستند.

شریعتمداری درباره تعطیلی دو هفته‌ای کلانشهرها، گفت: این موضوع تخصصی است و باید تابع ستاد ملی کرونا باشد، در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمیته‌ای فعال در ستاد مبارزه با کرونا وجود دارد که در این دو کمیته تصمیم نهایی گرفته می‌شود و نتیجه را اعلام می‌کنند و کمترین خطا در نظرات کارشناسی وجود دارد.

وی درباره بیمه بیکاری کرونا، گفت: تأمین اجتماعی وعده داده که بیمه بیکاری افرادی که به علت شیوع بیماری کرونا بیکار شده‌اند و هنوز موفق به دریافت بیمه خود نشده‌اند، تا پایان همین ماه پرداخت‌ شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امیدواریم به طور طبیعی افرادی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند هر چه سریع‌تر مشکلشان رسیدگی شود و آن‌هایی که بیکاریشان ادامه دارد بتوانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما رسیدگی به بیکارانی بود که ثبت بیمه نداشتند، البته پرداخت‌هایی صورت گرفت، اما به دلیل نبود اطلاعات کافی، مشکلاتی در پرداخت آن‌ها وجود داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ۵ هزار میلیارد تومان بودجه‌ برای بیمه بیکاری اختصاص یافت که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه را براساس فهرستی که به سازمان برنامه و بودجه دادیم، پرداخت کردیم.

برچسب ها: بیمه ، بیکاری ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: