کد خبر: ۲۶۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 19
معاون کل وزارت بهداشت، در واکنش به پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای شهر تهران برای کاهش موارد ابتلا به کرونا، توضیحاتی ارائه داد.
 شفاآنلاین>سلامت> ایرج حریرچی، در حاشیه مراسم بدرقه شهید مدافع سلامت محمد زارع جوشقانی رئیس بیمارستان لبافی نژاد که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، در رابطه با درصد ابتلا و مرگ و میر در بین کادر درمان کشور، گفت: در همه کشورهای دارای شیوع بالای کرونا، درصد ابتلا و فوتی کادر درمان، پزشکان و پرستان میزان قابل توجه بوده است. میزان ابتلا و فوتی در بین جامعه پزشکی ما نیز که فداکارانه و ایثارگرانه ارائه خدمت می کنند، همین گونه است، ولی در مقایسه با سایر کشورها عدد و رقم مشخص ندارم.

به گزارش شفاآنلاین: حریرچی با اشاره به درخواست شورای شهر مبنی بر تعطیلی دو هفته ای تهران برای کنترل شیوع بیماری، افزود: این درخواست باید ابتدا در ستاد ملی کرونا مطرح شود تا در این رابطه تصمیم گیری شود ولی هنوز مطرح نشده است.

معاون کل وزارت بهداشت، در پاسخ به انتقادات در خصوص پروتکل‌های درمانی کرونا در کشور، گفت: همین جا خیلی واضح و شفاف اعلام می‌کنم که با توجه به اطلاعات علمی موجود در دنیا، هنوز هیچ داروی خاص و موثری برای این بیماری وجود ندارد.

وی ادامه داد: در همین راستا مطالعه اخیر سازمان بهداشت جهانی نیز نشان داد که داروی رمدسیویر و چند داروی دیگر که خیلی بر روی آنها حساب می‌شد، چه در مرگ و میر و چه در طول مدت بیماری بی تأثیرند و به اعتقاد من افکار عمومی و رسانه‌ها به جای اینکه دنبال دارو بگردند، اجازه بدهند تا دانشمندان دارو را کشف کنند.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت، همگی ما باید قسمت اعظم نیروی خود را بر روی اصلاح رفتارهای اجتماعی مردم و اجرای فاصله گذاری‌های  اجتماعی قرار دهیم.

حریرچی با بیان اینکه اعلام و انتشار خبر کشف و تولید دارو و اکسن کرونا خدمت نیست، اظهار کرد: با انتشار هر خبری درباره دارو واکسن کرونا که اکثرا هم بی اساس  و کم اساس هستند، سطح و میزان رعایت فاصله گذاری های اجتماعی در سطح جامعه کمتر می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت، با بیان اینکه در کوتاه مدت و فاصله چند ماهه بعید است دارو و واکسن موثری برای دسترسی عموم جامعه بشری در دسترس باشد، عنوان کرد: درصد مرگ و میر کرونا با میزان ابتلای مردم ارتباط مستقیم دارد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: