کد خبر: ۲۶۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 19
پیش بینی کانون های جدید احتمالی سرایت ویروس کرونا با تجزیه و تحلیل مقدار ویروس موجود در فاضلاب ها: روشی که مادرید به منظور مهار شیوع پاندمی کووید-19 مورد استفاده قرارداده است، بر پایۀ آن استوار است.
 شفاآنلاین>سلامت>لازم به ذکر است که اسپانیا کشوری است که بیش از همه هدف موج دوم شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است و پایتخت آن کانون سرایت به شمار می آید. آمارها گویای این مسأله می باشند: این کشور سقف 900 هزار مورد ابتلا را پشت سر نهاده و به آمار 34 هزار قربانی نزدیک است. 
به گزارش شفاآنلاین: مقامات این کشور به منظور مهار این بحران تدابیر محدودکننده ای در مناطق قرمز اعمال کردند و مادرید نیز در کانون آن قرار دارد. شهری که بازوی آهنین موجود در درون نظام سیاسی را منعکس می سازد که توسط دولت ملی و نیز دولت های محلی به پیش برده می شود.
تصمیماتی که توسط دولت ملی اتخاذ گردیده تقریباً هرگز از حمایت دولت های محلی برخوردار نمی گردد و حتی دو طرف بارها وارد درگیری شدند. در مادرید اوضاع هم به لحاظ سیاسی و هم بهداشتی پیچیده است.
چنانچه اوضاع در مادرید رو به بهبود گذارده است، نباید علت را در دولت مرکزی جستجو کرد بلکه علت، روش خاصی است که توسط پایتخت اتخاذ گردیده است. پایتخت اقدام به اندازه گیری ویروس های موجود در فاضلاب نموده است و پی برده است که اگر میزان آن بالاتر از یک حد باشد،  تا 48 ساعت بعد یک کانون جدید سر بر خواهد آورد و این گونه موفق شد از قبل آن قسمت را تعطیل اعلام کند.
در مادرید این ایده که یک تعطیلی کلی اعمال شود، رد گردید. در عوض از طریق آزمایش فاضلاب محله های بحرانی تر شناسایی شده و آن نقاط مسدود گردیدند. به نظر می رسد که روش مادرید دستاوردهای مطلوبی داشته است. در هر صورت به نظر می رسد که موج دوم به تدریج سیر نزولی گرفته است و این کشور خود را آمادۀ موج سوم و چهارم می نمایند. باید چه کرد؟ دست از سفر برداشت؟ خیر، این کشور 5 میلیون آزمایش فوری و یک بیمارستان جدید در فرودگاه دارد. کار و زندگی باید ادامه پیدا کند.

برچسب ها: فاضلاب ، کرونا ، کووید19
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: