کد خبر: ۲۶۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 19
مدیر اجرایی موسسۀ دارویی اروپا: واکسن پایان راه نیست بلکه سرآغاز پایان پاندمی است.
 شفاآنلاین>سلامت>گوئیدو رزی، مدیر اجرایی موسسۀ دارویی اروپا (Ema   ) امیدها را نقش بر آب می کند. به عقیدۀ وی یک سال دیگر که واکسن کرونا را در اختیار خواهیم داشت شاهد کاهش پاندمی به شکل قابل توجهی خواهیم بود. لیکن کسانی که امید داشتند با ورود واکسن برای همیشه ماسک و ژل ضدعفونی کننده را کنار بگذارند کاملاً در اشتباه اند. در ابتدا نمی توان از ماسک و فاصله گذاری چشم پوشی کرد. این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که اولین آمارها در خصوص تأثیر واکسن به دستمان برسد. 
به گزارش شفاآنلاین: هنوز فاصلۀ بسیاری با هدف پیش رو داریم به عقیدۀ رزی اکنون باید به این امید چشم بدوزیم که در بهار 2021 اولین مقادیر واکسن را در اختیار داشته باشیم و سپس منتظر مشاهدۀ تأثیر آن بمانیم. ولی باید مراقب بود زیرا حتی با در اختیار داشتن واکسن نباید احتیاط را از دست داد. 
سقوط قابل توجه پاندمی تنها پس از یک سال از آغاز واکسن سراسری  قابل پیش بینی خواهد بود. بنابراین حتی در دور اول توزیع واکسن رعایت فاصله گذاری و بهداشت و استفاده از ماسک باید همچنان  ادامه یابد. 
در این میان رزی خبری امیدوارکننده در خصوص دو یا سه نوع دارو می دهد که می توانند موثر واقع شوند که البته باید در زمان درست مصرف گردند. البته رزی اطمینان داد که به منظور کاهش خطر انتقال ویروس می توان با منطق دست به هر کاری زد. به شرط آنکه از ماسک استفاده شود و فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت شود.  پروتکل های ضدسرایت ویروس، کلید مهار آن به شمار می آید.

ایل جورناله (ایتالیا)
ا

برچسب ها: واکسن ، کووید19 ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: