کد خبر: ۲۶۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 16
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در شرایط کنونی روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه می‌کنند که این میزان باید به حدود ۱۳۰۰ نفر برسد.

شفاآنلاین>سلامت>محمدرضا مهدی‌زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به کاهش میزان مراجعه به مراکز انتقال خون برای اهدای خون اظهار کرد: در شرایط فعلی به دلیل تفکر نادرست که بیماری کرونا از طریق اهدای خون ومراکز انتقال خون منتقل می‌شود متاسفانه میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون استان تهران در حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است که در صورت تداوم این موضوع ذخایر خونی استان تهران دچار مشکلات جدی می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:مهدی زاده ادامه داد: امروزه مراکز انتقال خون استان تهران به طور مرتب ضدعفونی می‌شوندو تجهیزات به کار رفته برای اهدای خون یک بار مصرف است و هیچگونه مشکلی در خصوص انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد وجود ندارد.

مهدی زاده ادامه داد: در شرایط فعلی روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه می‌کنند که این میزان باید در حدود ۱۳۰۰ نفر در طول روز برسد.


او بیان کرد: با فرارسیدن فصل سرما  و شیوع بیماری کرونا میزان مراجعه اهداکنندگان کاهش محسوسی پیدا کرده است و از مردم خیر تقاضا دارم در چنین شرایطی بیماران نیازمند مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی را فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: نیاز بیماران و حتی مصدومان سوانح ترافیکی به خون و فرآورده‌های خونی با شیوع بیماری کرونا تغییر نمی‌کند و افراد خیّر و نوع دوست باید در چنین ایامی با هدف رفع نیاز بیماران اقدام به اهدای خون خود کنند.

او گفت: در حال حاضر با آغاز طرح اهدا پلاسما ویژه بهبود یافتگان بیماری کرونا در حدوود ۱۵۰۰ نفر در این کار خیر مشارکت داشته اند.امروزه میزان ذخایر خون در حدود ۵روز رسیده است و اگر میزان مراجعه مردم همین میزان باشد متاسفانه ذخایر خون استان تهران کاهش پیدا می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: