کد خبر: ۲۶۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 05
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: بیمارستان‌های استان از ابتدای مهرماه ۶۰ واحد پلاسما درخواست داده اند که تاکنون ۲۰ واحد آن را بهبودیافتگان کرونا اهدا کرده اند.

شفاآنلاین>سلامت>میری مقدم مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی امروز گفت: بیماران بستری کرونا نیاز مبرم به پلاسمای خون دارند تا روند درمان آن‌ها تسریع شود.

به گزارش شفاآنلاین:میری مقدم با تاکید بر نیاز همیشگی بیماران به خون افزود: از اول مهر تا ۱۳ مهرماه بیمارستان‌های استان ۶۰ واحد پلاسما را برای بیماران بستری درخواست کرده اند که در این مدت توانسته ایم تنها یک سوم آن یعنی ۲۰ واحد را تامین کنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی مراجعه کنندگان اهدای خون در استان گفت: بیماران تالاسمی و سرطانی زندگی شان وابسته به خون است و برای نجات جان آن‌ها باید مرتب اهدا کننده خون داشته باشیم.

با اهدای پلاسما، ایمنی بدن افت نمی‌کند

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با رد شایعه کاهش ایمنی بدن با اهدای پلاسما گفت: با اهدای پلاسما، سطح ایمنی بدن افت نمی‌کند چرا که سیستم ایمنی بدن مرتب آنتی بادی را می‌سازد و بهبودیافتگان هیچ نگرانی از این موضوع نداشته باشند.

میری مقدم اظهار کرد: ۳۰ روز پس بهبودی، بهترین زمان برای اهدای پلاسمای خون است که شامل همه بهبودیافتگان کرونا در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال می‌شود.

او بیان کرد: مادران دارای سابقه بارداری، شرایط اهدای پلاسمای خون را ندارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: