کد خبر: ۲۶۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 05
۳ کاشف ویروس هپاتیت C موفق شدند نوبل پزشکی ۲۰۲۰ را به دست بیاورند.

شفاآنلاین>سلامت>جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی ۲۰۲۰ امروز (دوشنبه) به طور مشترک به «هاروی جی. آلتر» (Harvey J. Alter)، «مایکل هوتن» (Michael Houghton) و «چالرز ام رایس» (Charles M. Rice) به خاطر کشف ویروس هپاتیت سی داده شد.

به گزارش شفاآنلاین:جایزه نوبل پزشکی امسال به دلیل همه گیری کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که اهمیت تحقیقات پزشکی را برای جوامع و اقتصاد‌های سراسر جهان نشان می‌دهد.

جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۰

پیشتر اعلام شده بود که بعید به نظر می‌رسد که جایزه نوبل امسال به شکل مستقیم به افرادی که در تحقیقات در خصوص ویروس جدید کرونا نقش داشته باشند، تعلق بگیرد، چرا که این جایزه معمولا به اکتشافاتی تعلق می‌گیرد که سال‌ها پیش و یا حتی دهه‌ها قبل انجام گرفته است.

تقسیم جایزه میان دانشمندانی که در یک زمینه تحقیق می‌کنند، امری معمول است. سال گذشته «پیتر راتکلیف» دانشمند انگلیسی و «ویلیام کائلین» و «گرگ سیمنزا» دانشمندان آمریکایی این جایزه را به خاطر کشف جزئیات اینکه چگونه سلول‌های بدن به سطح اکسیژن پایین واکنش نشان می‌دهند، دریافت کردند.

جایزه نوبل

این جایزه معتبر شامل یک مدال طلا و جایزه نقدی به ارزش ۱۰ میلیون کرون سوئد (معادل بیش از یک میلیون و ۱۱۸ هزار دلار) است. مبلغ پرداختی که آلفرد نوبل، خالق جایزه نوبل ۱۲۴ سال پیش گذاشته بود، اخیرا به دلیل تعدیل تورم افزایش پیدا کرده است. همچنین جوایز دیگر به کار‌های برجسته در زمینه فیزیک، شیمی، ادبیات، صلح و اقتصاد داده می‌شود.

برچسب ها: فیزیولوژی ، ویروس ، هپاتیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: