کد خبر: ۲۶۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 03
بعد از شیوع بیماری کرونا و عدم ساخت دارو یا واکسنی برای آن به دلیل عملکرد هوشمند این ویروس در بدن؛ گمانه زنی هایی در مورد دست ساز بودنش در بین مردم جهان شنیده می شود که «بیل گیتس» در صدر مظنونین ساخت این ویروس قرار دارد .

شفاآنلاین>سلامت>امروزه کمتر کسی  را در جهان می توان یافت که نام ویروس کرونا را نشنیده باشد ؛ بیماری که تاکنون مرگ صدها هزار و ابتلای بیش از 25 میلیون نفر را در سرتاسر جهان در پی داشته است. بعد از شیوع این بیماری و عدم ساخت دارو یا واکسنی برای آن، به دلیل عملکرد هوشمند این ویروس در بدن؛ گمانه زنی هایی در مورد دست ساز بودنش در بین مردم جهان شنیده می شود. 

به گزارش شفاآنلاین:یکی از مظنونین ساخت این ویروس،  «بیل گیتس» نام دارد که بسیاری از کارشناسان، دانشمندان، نمایندگان و وزرای کشورها بر علیه وی مقالات و مصاحبه هایی را انجام داده اند و معتقدند «بیل گیتس»  به دنبال ساخت واکسنی است که علاوه بر کاهش جمعیت جهان و افزایش درآمد خود، کنترل مردم را نیز در دست بگیرد. در این گزارش سعی خواهیم کرد به زوایای پنهان این موضوع و اتهامات علیه بیل گیتس بپردازیم .

بیل گیتس کیست و چرا در مظان اتهام قرار گرفته است ؟

ویلیام هنری «بیل» گیتس سوم معروف  به «بیل گیتس» (زاده ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ سیاتل، واشینگتن) کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس نمود. وی با دارایی خالص ۸۶ تا 100 میلیارد دلار، به‌عنوان دومین شخص ثروتمند جهان در سال 2020 معرفی شده است. بیل گیتس نسبت به وجود داشتن خدا ندانم‌گرا است اما رهنمودهای مذهبی مسیحیت را از نظر اخلاقی تحسین می‌کند و فعالیت‌های نهاد خیریه خودش را مدیون حضورش در کلیسا می‌داند و این را بیشتر نوعی باور اخلاقی می‌داند تا باور مذهبی.

اما بعد از شیوع کرونا و ابهاماتی در مورد این ویروس، اتهاماتی علیه بیل گیتس مطرح گردید. افرادی که این ادعا را علیه او مطرح می نمایند سخنان وی در سال 2010 را به عنوان سند ساخت این ویروس توسط بیل گیتس مطرح می کنند. وی در سال 2010 در همایشی که به منظور مقابله با افزایش دما در جهان برگزار شده بود اعلام کرد:

« گازهای گلخانه ای موجب افزایش دمای زمین می‌شود که این موضوع آثار بسیار مخربی برروی کره زمین خواهد داشت؛ ما باید به‌دنبال راه حلی باشیم که میزان این گاز را در سراسر دنیا به صفر برسانیم  باید سعی کنیم که میزان این مؤلفه‌ها را کاهش دهیم ؛ نخستین مؤلفه میزان جمعیت در جهان است؛ در حال حاضر 6.8 میلیارد نفر در جهان زندگی می‌کنند و این عدد در آینده‌ای نزدیک به 9 میلیارد نفر در دنیا می‌رسد اما اگر ما اقدامات مناسبی به‌روی واکسیناسیون جدید، بهداشت و درمان و مراقبتهای تولید مثل انجام دهیم، می‌توان جمعیت حال حاضر زمین یعنی 6.8 میلیارد نفر را 10 تا 15 درصد کاهش داد».

انتشار سخنان بیل گیتس در مجله Forbes

وی همچنین در سال 2016 نیز در سخنرانی که در جمع پزشکان ماساچوست انجام داده بود خطاب به مهمانان این همایش گفت:

«در دهه ی آینده بیماری کشنده‌ای در راه است که می‌تواند طی ۶ ماه ۳۰ میلیون نفر را بکشد و بشر آمادگی مقابله با این بیماری را ندارد!»

بیل گیتس همچنین بعد از شیوع ویروس کرونا بیش از 7 میلیارد دلار از ثروت خود را در جهت ساخت واکسن کرونا صرف نموده است و در در جریان کنفرانس مجازی کووید-19 که از سوی جامعه بین المللی ایدز سازمان دهی شده بود، طی سخنرای اعلم می کند: "باید واکسن کرونا را در اختیار فقرا و نه پولدارها قرار دهیم تا عدالت اجرا شود!"

اتهام مسئولین آمریکایی به بیل گیتس در مورد ساخت ویروس کرونا

«راجر استون» مشاور سابق دونالد ترامپ در یک برنامه رادیویی از ایالت فلوریدا مدعی شد، بیل گیتس و همکاران او می‌توانند پشت قضیه شیوع ویروس کرونا در جهان باشند. او گفت: آنها شاید این پاندمی را به وجود آوردند تا طرح خودشان برای وصل کردن «میکروچیپ» به همه انسان‌های زمین را عملی کنند.

او در عین حال تاکید کرد به هیچ وجه حاضر نخواهد شد به بهانه مبارزه با کرونا ویروس و کنترول وضعیت بدن، میکروچیپی به او وصل شود.

پایگاه تحلیلی «نچرال نیوز» نیز در مقاله‌ای به قلم «اتان ای.هاف» با عنوان « بیل گیتس و اصلاح نژاد انسانی و چگونگی تلاش یکی از ثروتمندترین مردان جهان برای تسلط بر کشاورزی جهان» می‌نویسد: «وقتی فاش شد که بنیاد بیل و ملیندا گیتس ــ موسسه خیریه تاسیس شده توسط بیل گیتس ــ بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت در سال 2010، 500 هزار سهم در شرکت آمریکایی مونسانتو به ارزش بیش از 23 میلیون دلار را خریداری کرده است، کاملا روشن شد این موسسه به ظاهر خیریه و بشردوستانه در پی اهدافی غیر از ریشه‌کن کردن بیماری‌‌‌‌‌‌ها و تامین غذا برای مردم فقیر دنیاست.»

در نظرسنجی یاهو نیوز نیز که در اواخر ماه می‌انجام شد، مشخص شد ۲۸ ٪ از آمریکایی‌ها، از جمله ۴۴ ٪ از جمهوری خواهان و ۵۰ ٪ از افرادی که فاکس نیوز را تماشا می‌کنند درباره این نوع واکسن نگرانی‌هایی دارند.

آیا محققین دانش ساخت واکسنی برای کنترل انسان ها توسط ربات ها را دارد ؟

طی سال های اخیر استفاده از ربات ها در علوم خاص به ویژه در علم پزشکی افزایش چشمگیری داشته است به عنوان مثال امروزه از ربات ها برای انجام انواع آزمایش های پزشکی و همچنین کنترل فشار خون و ضربان قلب و یا حتی عمل های جراحی استفاده می شود. اما کارشناسان به تازگی موفق به ساخت ربات‌هایی به اندازه گلبول قرمز خون شده‌اند که می‌تواند به راحتی از میان رگ های خونی دارو‌ها را به قسمت‌های مختلف بدن انتقال دهد. این ربات‌ها دارای پوشش مخصوصی هستند و از ذرات مغناطیسی ساخته شده‌اند.

ربات‌های موسوم به بیو هایبرید می‌توانند درون مایعات بیولوژیکی بدن انسان از جمله جریان خون یا حتی ادرار شنا کنند و دارو را به منطقه‌های مورد نظر برسانند. اندازه فوق العاده کوچک این ربات‌ها که هم اندازه یک گلبول قرمز واقعی دربدن انسان است به دانشمندان اجازه می‌دهد ربات را به راحتی درتمامی قسمت‌های بدن حرکت دهند. محققان همچنین اعلام کرده‌اند که می‌توانند میلیون‌ها ربات را وارد بدن کنند بدون آنکه ربات‌ها باهم برخورد کنند یا تداخل در عملکرد پیدا کنند. پس این تحقیقات بدین معناست که محققان دانش ساخت ریزربات هایی که قابلیت کنترل آن ها را در بدن داشته باشند را بدست آورده اند .

آیا ابتلای ترامپ به بیماری کرونا باعث رونمایی از واکسن این بیماری می گردد ؟

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی که حدود دوماه پیش و در 16 مـرداد 1399 (6 اوت 2020 میلـادی) انجام داد مدعی شد که واکسن بیماری کرونا تا روز انتخابات نوامبر به مرحله تولید می‌رسد. دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای گفت: «واکسن بیماری کرونا احتمالا حول و حوش روز انتخابات آمریکا تولید شود.» وی همچنین در خصوص تاریخ دقیق تولید این واکسن گفت: «زودتر از پایان سال، خیلی زودتر از آن تولید خواهد شد.» ترامپ در حالی این ادعا را مطرح کرده بود که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان رونمایی از واکسن کرونا حداقل دو سال زمان می برد.

اما امروز اتفاقی افتاد که باعث شکه شدن مردم جهان شد و آن هم خبر ابتلای ترامپ و همسرش به بیماری کرونا  بود. رئیس جمهور آمریکا در توئیتر در مورد بیماراش نوشت :

«امشب آزمایش ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ بانوی اول آمریکا و من مثبت اعلام شد. ما روند قرنطینه و بهبودی را فورا آغاز خواهیم کرد و با هم بر این بیماری غلبه می کنیم. »

بعد از اعلام این خبر، شایعاتی در بین شبکه های اجتماعی شکل گرفت که ترامپ قصد دارد از واکسن کرونا تا چند هفته مانده به انتخابات آمریکا که احتمالا توسط بیل گیتس ساخته شده است رونمایی کند تا با تزریق آن توسط رئیس جمهور آمریکا و همسرش ، علاوه بر بالا بردن احتمال برنده شدن وی در انتخابات آمریکا ، حس اعتماد به این واکسن را در بین مردم جهان افزایش دهد تا دولت ها و مردم سایر کشورها، آمریکا را به عنوان ناجی جهان معرفی نمایند و همچنین اقدام به خرید واکسن آمریکایی کنند؛ که این موضوع علاوه بر درآمد هنگفتی که نسیب آمریکا و بیل گیتس می کند می تواند نقشه این کشور را نیز اجرایی نماید .

سازمان جهانی بهداشت چه می گوید ؟

در پی شایعات فراوانی که پیرامون "دست‌ساز" بودن ویروس کرونا منتشر شده، سرانجام سازمان بهداشت جهانی ناچار به موضع‌گیری صریح شد و اعلام کرد که همۀ نشانه‌ها و تحقیقات موجود حاکی از آنست که این ویروس منشأ حیوانی دارد. سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در یک نشست خبری تأیید کرد که "همۀ مدارک موجود نشان می‌دهد که ویروس کرونا حاصل دستکاری یا ابداع در آزمایشگاه نیست".

او گفت که منشأ حیوانی ویروس کرونا کاملاً محتمل است. اما نحوۀ سرایت ویروس به انسان هنوز معلوم نیست. به گفتۀ نمایندۀ سازمان بهداشت جهانی "روند عبور کردن ویروس از موانع طبیعی که در میان انواع (میان انسان و حیوان) وجود دارد هنوز روشن نیست". با اینحال او تأکید کرد که بدون تردید یک نوع حیوان به عنوان ناقل و واسطه میان ویروس و انسان وجود دارد.

البته تعدادی از مردم و خبرگزاری معتقدند از آنجا که بیل گیتس و آمریکا حامی سازمان جهانی بهداشت هستند این سازمان مجبور به اظهار نظر در این مورد شده است ؛ حال باید نشست و دید در هفته های اخیر چه اتفاقی خواهد افتاد.علم و فناوری


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: